رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید برتقسیم عادلانه اعتبارات تامین اجتماعی میان مراکزملکی با مراکز درمانی وزارت بهداشت، گفت: رییس جمهور سریعتر مشکل بدهی بیمه ها را حل کند.

تامین اجتماعی اعتبارات را عادلانه میان مراکز درمانی تقسیم کند

سلامت نیوز:رییس کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با تاکید برتقسیم عادلانه اعتبارات تامین اجتماعی میان مراکزملکی با مراکز درمانی وزارت بهداشت، گفت: رییس جمهور سریعتر مشکل بدهی بیمه ها را حل کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،علی نوبخت  درخصوص بدهی تامین اجتماعی به مراکز درمانی تحت نظر وزارت بهداشت  دربرخی استان ها که منجر به ارایه خدمت درمانی به صورت آزاد به بیماران شده است، گفت: متاسفانه اخباری دراین خصوص مطرح شده اما بهتر آن است که تمامی واحدهای درمانی از ورود به این بازی ها برحذر باشند، واقعیت آن است که مشکلات بیمه ها باید میان مسئولان وزارت بهداشت، وزارت تعاون و سازمان برنامه وبودجه حل و فصل شده و به مردم منتقل نشود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی، افزود: نمایندگان در مجلس شورای اسلامی با استفاده از نقش نظارتی خود به این موضوع تاکید دارند که مردم نباید به هیچ عنوان بازیچه دعواها و مشکلات دستگاه ها قرار گیرند، بر همین اساس مراکز درمانی و پزشکان را هم برحذرمی داریم که وارد این بازی ها نشوند.

وی تاکید کرد: واحدهای درمانی به ویژه اورژانس ها موظف هستند که به مردم همانند سابق خدمات رایگان ارایه کنند، البته بیمه ها نیز باید بدهی خود را به مراکز درمانی پرداخت کنند.

نوبخت تاکید کرد: به سازمان تامین اجتماعی توصیه می شود که اگر به درمان صحیح کارگران علاقه مند است وارد بحث شده و به شکلی از بن بست بدهی ها خارج شود.

وی با بیان اینکه وزرای ذی ربط و روسای سازمان های مربوطه و مقامات مسئول باید به حل سریعتر مشکل بدهی بیمه ها توجه کنند، تصریح کرد: به طور قطع این موضوع نباید به سطح بیمارستان ها، مراکزدرمانی و بیماران کشیده شود، البته مجلس هم در زمان لازم به این موضوع ورود می کند؛ اما به سازمان تامین اجتماعی توصیه می شود که اعتبارات خود را به صورت عادلانه میان بیمارستان های تحت پوشش وزارت بهداشت و مراکز ملکی خود تقسیم کند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه مسئولان دولتی باید به مشکل بدهی بیمه ها خاتمه دهند، گفت: از رییس جمهور تقاضا می شود که به این مشکل رسیدگی کرده و بیش از این اجازه ندهند که جان مردم و مراجعه کنندگان به واحدهای بهداشتی تحت تاثیر مشکلی قرار گیرد که باید به دست دولت حل شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، افزود: جای تاسف بسیاری است که تامین اجتماعی درپرداخت بدهی خود به مراکز درمانی با تاخیر چند ماهه روبه رو است، تامین اجتماعی باید درتقسیم بندی اعتبارات خود میان مراکز ملکی و مراکز تحت پوشش وزارت بهداشت عدالت را رعایت کند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha