عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آخرین وضعیت روستای قرنطینه شده در اصفهان را به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان تشریح کرد.

آخرین وضعیت روستای قرنطینه شده در اصفهان به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس آخرین وضعیت روستای قرنطینه شده در اصفهان را به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان تشریح کرد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،حیدر علی عابدی  در مورد قرنطینه شدن روستایی در اصفهان به دلیل شیوع بیماری مربوط به طیور، افزود: این روستا در نزدیکی شهر نجف آباد استان اصفهان قرار دارد که این قرنطینه مربوط به طیور است و به رفت و آمد افراد ارتباطی ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با توجه به آنفلوآنزای پرندگان این قرنطینه صورت گرفته است، ادامه داد: از آنجا که نوعی از ویروس مربوط به آنفلوآنزای پرندگان شایع شده بر این اساس هر منطقه ای که این ویروس مشاهده شود در قرنطینه قرار می گیرد تا سایر مرغداری ها آلوده به این ویروس نشوند زیرا این اقدام یکی از ملزومات کنترل بیماری است.

وی افزود: امیدواریم با جدیت صورت گرفته هرچه سریعتر این بیماری کنترل شود زیرا این معضل خسارت های جبران ناپذیری از لحاظ مادی برای مرغداران و سرمایه گذاران طیور به همراه خواهد داشت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفن: متاسفانه با کمی بی دقتی این ویروس منتقل می شود به عنوان مثال اگر خودرویی داخل مرغداری آغشته به این ویروس وارد شود اگر به مرغداری دیگری برود همان ویروس به سرعت از طریق خودرو انتقال پیدا خواهد کرد چراکه این ویروس بسیار مقاوم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha