افزوده شدن 12 قلم داروی تشخیصی و درمانی ضروری مورد استفاده در بخش‌های سرپایی و بستری به فهرست تعهدات بیمه‌ای از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی بود كه اعضا با آن موافقت كردند.

11 قلم دارو به فهرست تعهدات بیمه‌ای اضافه شد
سلامت نیوز: شورای عالی بیمه خدمات درمانی با اضافه شدن 11 قلم داروی جدید به فهرست تعهدات بیمه‌ای موافقت كرد.

به گزارش اداره كل روابط عمومی وزارت رفاه و تأمین اجتماعی، چهل و چهارمین جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی با حضور نمایندگانی از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت كار و امور اجتماعی، صندوق تأمین اجتماعی، صندوق بیمه خدمات درمانی، كمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح و سازمان نظام پزشكی به ریاست صادق محصولی وزیر رفاه در محل وزارت رفاه و تأمین اجتماعی برگزار شد.

در این جلسه بیمه سلامت گردشگران و اتباع خارجی در مبادی ورودی كشور تصویب و مقرر شد گردشگران قبل از ورود یا در بدو ورود تحت پوشش بیمه درمانی قرار گیرند.

افزوده شدن 12 قلم داروی تشخیصی و درمانی ضروری مورد استفاده در بخش‌های سرپایی و بستری به فهرست تعهدات بیمه‌ای از دیگر مصوبات جلسه شورای عالی بیمه خدمات درمانی بود كه اعضا با آن موافقت كردند.

با مصوبه شورای عالی بیمه خدمات درمانی همچنین در راستای بازنگری و تعریف بسته خدمتی بیمه‌ای جدید با هدف افزایش رضایتمندی بیماران و كاهش پرداخت از جیب آنها، دایره تعهدات بیمه پایه در سر فصل‌های داروهای تخصصی، تجهیزات، آزمایشات و خدمات تخصصی مورد نیاز بیماران از جمله در عمل همودیالیز و تزریق خون در بیماران تالاسمی افزایش یافت.

تصویب تعرفه فتوتراپی (كه در برخی سرطان‌ها و بیماری‌های پوستی كاربرد دارد)و ضوابط كلی در زمینه سطح تعهدات بیمه خدمات درمانی در خصوص پرداخت هزینه تعویض مفاصل نیز از جمله مصوبات شورای عالی بیمه خدمات درمانی بود كه مورد توافق اعضا قرار گرفت.

بر پایه این گزارش با هدف حمایت از بیمه شدگان و بهره‌مندی آنها از خدمات بیمه‌ای و كاهش هزینه‌های دارویی، سازوكار ورود دارو به فهرست تعهدات بیمه پایه بر اساس معیار‌هایی مانند هزینه اثر بخشی داروها، كاهش پرداخت از جیب مردم، استفاده از امكانات سایر حوزه‌های مرتبط با دارو و ارزیابی تكنولوژی سلامت(HTA) مشخص و تصویب شد.

شورای عالی بیمه خدمات درمانی همچنین با هدف ایجاد انگیزه بیشتر در ارائه خدمات، كاهش پرداخت از جیب مردم و كاهش مراجعات غیر ضرور مردم در بخش سرپایی، ساز و كارهایی برای پرداخت تشویقی سازمان‌های بیمه گر پایه به پزشكان از محل صرفه جویی حاصل از تجویز منطقی تصویب كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha