رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور با بیان اینکه در حال حاضر به هیچ عنوان کمبود متخصص بیهوشی نداریم، گفت: دست اندرکاران مربوطه باید بجای تربیت نیروی مازاد رشته بیهوشی به فکر تربیت متخصص در بخش های دیگر از جمله جراحی مغز و اعصاب و ارتوپدی باشند.

کمبود متخصص بیهوشی درکشور نداریم

سلامت نیوز: رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور با بیان اینکه در حال حاضر به هیچ عنوان کمبود متخصص بیهوشی نداریم، گفت: دست اندرکاران مربوطه باید بجای تربیت نیروی مازاد رشته بیهوشی به فکر تربیت متخصص در بخش های دیگر از جمله جراحی مغز و اعصاب و ارتوپدی باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر علیرضا سلیمی در آیین اختتامیه کنگره بین المللی ریکاوری بعد از جراحی (eras)، خواستار توجه مسئولان به تعرفه های متخصصین بیهوشی شد و افزود: تعرفه های اعلام شده از سوی دولت برای متخصان بیهوشی اعمال نمی شود و به طور جدی با مشکل روبرو هستیم.


به گزارش انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور،رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور بیان کرد که به همین دلیل معتقدیم تعرفه های متخصصین بیهوشی نیازمند توجه جدی است،چرا که این گروه ازمتخصصان با دارا بودن شغلی پراسترس با ظلم های تعرفه ای نیز روبرو هستند .


وی با بیان اینکه بهره مندی از خدمات بیهوشی و مراقبتهای ویژه مطلوب و با کیفیت در تمامی مراکز درمانی کشور حق تمامی بیماران است، خواستار توجه جدی دولت، مجلس و وزارت بهداشت به مشکلات کنونی این بخش های درمانی شد.


سلیمی گفت: شاخص‌ های موجود نشان می‌دهد بیهوشی ایران در وضعیت بسیار خوبی است و از حداقل استانداردهای جهانی برخوردار است. ضمن اینکه وضعیت بیهوشی و مراقبت های ویژه در ایران از بسیاری کشورها نیز بهتر است، اما برای پیشرفت های جدی نیازمند توجهات جدی مسولان هستیم.


رئیس کنگره بین المللی eras گفت: برای ارتقای سطح کیفی و کمی بخش های مراقبت های ویژه و بیهوشی در مراکز درمانی کم برخوردار در کشور و نیز یکسان سازی خدمات درمانی مربوطه، باید تجهیزات و امکانات لازم به طور مطلوب و منطقی توزیع شود، ضمن اینکه تحقق این هدف بی تردید از حقوق شهروندی و بیماران است.


سلیمی خاطر نشان کرد: برای رسیدن به این اهداف، سازمان جهانی eras اهداف و برنامه های ویژه ای تدوین کرده است. به همین خاطر در تلاش هستیم با بهره مندی از تجربیات این سازمان که نمادی از همدلی تمام دست اندرکاران حوزه سلامت نیز به شمار می رود بتوانیم گام های اساسی برای بهبود بخش های مراقبت های ویژه و حوزه بیهوشی برداریم چرا که اینجا سلامت نقطه اتصال اصلی می باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha