شكل گیری عادات غذایی نادرست به ویژه رژیم‌هایی كه بر اساس مواد قندی شكل می‌گیرند، می‌توانند سلامتی افراد را با خطرات گوناگونی مواجه كنند.

سلامت نیوز: كارشناسان سلامت با هشدار نسبت به شیوع آنچه آن را اعتیاد به شیرینی‌ها می‌نامند، اعلام كردند كه رهایی از اعتیاد به شیرینی‌ها از ترك سیگار و مواد مخدر سخت‌تر است.

تلویزیون العربیه در گزارش بخش سلامت و پزشكی خود با هشدار نسبت به زیان‌های آنچه را كه "اعتیاد به شیرینی‌ها " می‌نامد، به نقل از كارشناسان اعلام كرد كه رهایی از اعتیاد به شیرین از ترك سیگار و مواد مخدر سخت‌تر است.

این گزارش با هشدار نسبت به كمیت‌های قند اضافی موجود در برخی وعده‌های غذایی افزود: 18 درصد غذاها دارای میزان زیادی قند هستند و این امر احساس خستگی و درد را برای بعضی افراد به ارمغان می‌آورد به گونه‌ای كه با دچار شدن به آشفتگی مزمن توانایی كاهش وزن را از دست می‌دهند.

بر اساس این گزارش، اعتیاد به شیرینی دارای انواع مختلفی از جمله اعتیاد به نوشابه‌های گازدار است.

در اعتیاد به نوشابه‌های گازدار كه بیماران همواره مواد قندی و كافئین دار تناول می‌كنند؛ احساس خستگی مزمن یكی از نشانه‌های این نوع بیماری است.

تغییر عادات غذایی، ورزش و خواب كافی برای رهایی از انواع بیماری‌های موسوم به اعتیاد به شیرینی را توصیه می‌كند.

نوع دیگری از اعتیاد به شیرینی وجود دارد كه با افسردگی بانوان كه معمولاً با فرا رسیدن سن یائسگی و دوران قاعدگی همراه است، با آزمایش‌های هورمونی قابل تشخیص نیست و فقط در صورت پیشرفت قابل توجه كه به مراحل نگران كننده می‌رسد، تشخیص می‌شود.

این گزارش حاكی كه شكل گیری عادات غذایی نادرست به ویژه رژیم‌هایی كه بر اساس مواد قندی شكل می‌گیرند، می‌توانند سلامتی افراد را با خطرات گوناگونی مواجه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha