نماینده سابق مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها، گفت: در تصمیم گیری برای این طرح می بایست از خود پرستاران نیز کمک گرفته می شد.

وزارت بهداشت در تربیت پرستار بیمارستانی شفاف سازی کند

سلامت نیوز: نماینده سابق مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها، گفت: در تصمیم گیری برای این طرح می بایست از خود پرستاران نیز کمک گرفته می شد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر احمد آریایی نژاد در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری در مورد طرح تربیت پرستار بیمارستانی، اظهارداشت: جهت تربیت پرستار در بیمارستان مشکلی وجود ندارد زیرا پزشکان نیز برای گذراندن طرح خود به بیمارستان ها فرستاده می شوند. البته باید از خود پرستاران نیز جهت گرفتن این تصمیم یاری گرفته می شد زیرا زمانی که برای گروهی با وجود نبودن خودشان تصمیماتی گرفته می شود، این تصمیمات دارای ابهامات زیادی است و شفافیت موضوع مشخص نمی شود.

وی با طرح این سئوال که اهداف و محتوای طرح چیست، گفت: یک چالش بزرگ این است که سازمان نظام پرستاری اعلام می کند تعدادی نیروی آماده به کار دارند اما می خواهند این کار را به بخش خصوصی بدهند. از نظر من تمامی این مباحث به بخش اقتصاد بازمی گردد. می خواهند هزینه خوابگاه و دانشگاه پرداخت نشود و می گویند بیمارستان نیرو را تربیت کند که هزینه پرداختی کمتر شود و به بخش خصوصی نیز برود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: تعیین های اقتصادی موجب اتخاذ تصمیماتی می شود که ناپخته و غیر کارشناسی می شود که بعدها ضرر آن را زیاد می پردازیم و می گوییم چگونه آن را جبران کنیم .

آریایی نژاد در پایان، راهکاری برای این طرح بیان نمود و گفت: با وزارت بهداشت، رایزنی هایی انجام دهیم که تا شفاف شدن این طرح و کارشناسی شدن، آن را اجرایی نکند و در جلسه ای که با وزارت بهداشت برگزار می کنیم از نیت آنها با خبر شویم و بتوانیم طرح را کارشناسی نماییم و باعث متوقف شدن این طرح شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha