معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس مطالعات انجام شده در ایران و سایر کشورهای جهان، آموزش های پیش از ازدواج، 60 تا 80 درصد از تعارض های خانوادگی را پیشگیری می کند.

80 درصد تعارضات خانوادگی با آموزش پیش از ازدواج پیشگیری می شود

سلامت نیوز:  معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس مطالعات انجام شده در ایران و سایر کشورهای جهان، آموزش های پیش از ازدواج، 60 تا 80 درصد از تعارض های خانوادگی را پیشگیری می کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حبیب الله مسعودی فرید  افزود: سازمان بهزیستی، آموزش های پیش از ازدواج را در مراکز مشاوره به زوج ها ارائه می کند که بخشی از آن راجع به نحوه مدیریت موارد خشونت های خانگی است.


وی خاطرنشان کرد: همچنین در آموزش زندگی خانواده که برای بعد از ازدواج است، مدیریت رفع تعارض نیز آموزش داده می شود.
وی با اشاره به شماره 123 برای رسیدگی به موارد خشونت های خانگی از جمله همسر آزاری، گفت: باید یک حساس سازی بین مردم ایجاد شود تا مردم خودشان به دنبال آموزش های مهارت زندگی و پیش از ازدواج باشند و بگویند که من کجا آموزش پیش از ازدواج را یاد بگیرم یا از مدرسه بخواهند که آموزش مهارت های زندگی را به کودکان بیاموزند.


معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: دانش آموزان در مدارس فقط نباید ریاضی و شیمی و فیزیک را یاد بگیرند بلکه در مدرسه باید نحوه زندگی را نیز بیاموزند. والدین باید بیایند فرزندپروری را یاد بگیرند.
مسعودی فرید افزود: اگر اخبار خشونت در جامعه را منتشر می کنیم باید درمان آن را نیز بگوییم و از خانواده ها بخواهیم که آموزش های کنترل خشونت را یاد بگیرند.


گفتنی است آمار دقیقی از خشونت های خانگی در کشور وجود ندارد اما مطالعه ای در این زمینه در سال 88 انجام شده که آمار آن منتشر نشده و مسعودی فرید پیش از این در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بر ضرورت ایجاد یک سیستم جامع برای ثبت خشونت های خانگی در کشور تاکید کرده بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha