یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: ‌افزایش مصرف ویتامین B در بین ورزشکاران ضروری است.

ضرورت افزایش مصرف ویتامین B در بین ورزشکاران

سلامت نیوز:یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: ‌افزایش مصرف ویتامین B در بین ورزشکاران ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،‌دکتر وحید ولی‌پور گفت: چون در بین ورزشکاران حجم تمرینات بالاست و سوخت و ساز بدن بیشتر بوده نیاز به افزایش مصوف انواع ویتامین‌ها توسط آنان ضروری است.

وی با اشاره به نقش ویتامین‌های گروه B در سلامتی و موفقیت ورزشکاران اظهار کرد: کمبود مصرف ویتامین‌های B6 و B12 باعث کاهش توانایی ورزشکاران می‌شود.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان ادامه داد: مصرف ویتامین‌های گروه B ازجمله ویتامین B6 و B12 برای سوخت و ساز بدن لازم است.

وی تصریح کرد: B12 برای ساخت گلبول‌های قرمز ضروری است و بدن ورزشکاران نیاز دارد که مقدار بیشتری از این نوع ویتامین را دریافت کنند.

ولی‌پور اضافه کرد: به ورزشکاران توصیه می‌شود که از طریق داشتن رژیم غذایی مناسب و سرشار از ویتامین‌های گروه B کمبود این ویتامین را در بدن خود جبران کنند.

این مدرس دانشگاه یادآور شد: سبزیجات دارای برگ‌های تیره‌رنگ، گوشت، تخم‌مرغ و بسیاری از فرآورده‌های لبنی و حیوانی منابع غنی از ویتامین‌های گروه B هستند.

وی خاطرنشان کرد: به ورزشکاران پیشنهاد می‌شود که در وهله اول از طریق رژیم غذایی عوارضات ناشی از کمبود ویتامین B را در بدن خود کاهش دهند و در صورت نیاز و به توصیه متخصصین از مکمل‌های این ویتامین استفاده کنند.

ولی‌پور اضافه کرد: میزان نیاز به افزایش مصرف ویتامین‌های گروه B در بین ورزشکاران به حجم تمرینات و سرعت سوخت و ساز بدن آنها بستگی دارد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha