صورت از رشته‌های نوپا و کاملا تخصصی است و تعداد متخصصین جراحی دهان فک و صورت طی سال‌های اخیر چند برابر شده است.

تعداد متخصصین جراحی دهان فک و صورت طی سال‌های اخیر چند برابر شده است

سلامت نیوز: صورت از رشته‌های نوپا و کاملا تخصصی است و تعداد متخصصین جراحی دهان فک و صورت طی سال‌های اخیر چند برابر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، غلامرضا شیرانی رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران با بیان اینکه رشته جراحی دهان و فک و صورت از رشته های نوپا و کاملا تخصصی در این حیطه است گفت: طی سالهای اخیر شاهد گسترش بخش‌های تخصصی در دانشگاه های داخل و نیز تربیت تعداد زیادی متخصص جوان در این رشته بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه طی این چند سال تعداد آنها چند برابر شده است تصریح کرد: در این راستا دانشگاه‌های آموزش دهنده باید از تکنولوژی‌های روز دنیا، تبادل استاد دانشجو و بروز رسانی برنامه های آموزشی بطور مداوم بهره مند باشند تا خللی به تربیت متخصصین این رشته وارد نشود.

رئیس پانزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران اظهار کرد: ایجاد محیط شغلی مناسب و تخصصی و حق امتیاز مطب جهت کار تخصصی بخصوص در شهرهایی که با کمبود متخصص روبرو هستند از دغدغه های مهم فارغ التحصیلان جوان ما می‌باشد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکارها برون رفت از وضعیت کنونی و حل دغدغه‌ها یادآور شد: اجازه داشتن مطب، به ویژه در شهرهایی که دچار کمبود جراح دهان و فک و صورت هستند از جمله این راهکارها است.

دکتر شیرانی ادامه داد: با توجه به وسعت صدمات و ضایعات ناحیه فک و صورت در سطح کشور، الزام بیمارستان‌ها مبنی بر ویزیت اینگونه بیماران توسط جراحان دهان ، فک و صورت نیز از دیگر راهکارهای برون رفت از دغدغه‌ها است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: ارائه امکانات به نخبگان جوان و تسهیل در استخدام دانشگاه ها به منظور ارتقاء کیفی آموزش این رشته نیز میتواند نقش مهمی در این عرصه ایفا نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha