معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش ۵۰۰ میلیون دلاری واردات دارو در ۳ سال دولت یازدهم خبر داد.

کاهش ۵۰۰ میلیون دلاری واردات دارو

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از کاهش ۵۰۰ میلیون دلاری واردات دارو در ۳ سال دولت یازدهم خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند روز یکشنبه در مراسم معرفی تولید داروی جدید ترک سیگار، گفت: هر سال بین ۳۰ تا ۵۰ قلم داروی جدید در کشور تولید می شود به طوری که در سه سال اخیر در حدود ۱۰۰ قلم فرآورده دارویی که تا قبل از آن در کشور تولید نداشته است، به تولید رسیده است.

وی با عنوان این مطلب که صنعت داروسازی ما یک صنعت به روز است افزود: در حال حاضر زیرساخت های کشور جوابگوی تولید تمام اشکال دارویی است که در داخل نیاز داریم.

رئیس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه صنعت داروسازی ما باید از فراتر از مرزهای جغرافیایی برود، تصریح کرد: ما باید به جایی برسیم که سهم عمده بازار کشور به صادرات تعلق بگیرد.

دیناروند با اشاره به جهت گیری دولت یازدهم در مسیر صادرات دارویی افزود: راهبرد اساسی ما در ۳ سال گذشته خروج از مرزهای جغرافیایی بوده است.

رئیس سازمان غذا و دارو در عین حال به کاهش ۵۰۰ میلیون دلاری واردات دارو در ۳ سال اخیر اشاره کرد و افزود: تا سال گذشته ما دارویی داشتیم که نزدیک به ۵۰ میلیون دلار برای واردات آن ارز اختصاص می دادیم که حالا به مرز تولید رسیده است.

وی با اعلام اینکه بازار دارویی کشورمان ۴ میلیارد دلار گردش مالی دارد تاکید کرد: صادرات دارویی امکانپذیر است به طوری که ۱۵ سال پیش میزان صادرات ما ۲ میلیون دلار بود که الان نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار است و این ۱۰۰ برابر شدن صادرات دارو می تواند فراتر نیز برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha