معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های دنیا از لحاظ علمی دارای رده‌بندی هستند، دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارجی با رده‌بندی بالا تحصیل می‌کنند، برای ورود به کشور با چالش مواجه نمی‌شوند.

دانشجویانی که برای بازگشت به کشور با چالش مواجه می‌شوند

سلامت نیوز:معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌های دنیا از لحاظ علمی دارای رده‌بندی هستند، دانشجویان ایرانی که در دانشگاه‌های خارجی با رده‌بندی بالا تحصیل می‌کنند، برای ورود به کشور با چالش مواجه نمی‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگاران گفت: بررسی وضعیت رشته روانشناسی بالینی انجام شد و اینکه این رشته در زیرمجموعه وزارت بهداشت یا علوم قرار گیرد، در شورایی به بحث و بررسی گذاشته شد. اختلاف‌نظر در مورد آن وجود دارد، برخی اعتقاد دارند این رشته باید زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد، چون مشکلات روحی در جامعه جدی است و باید بتوانیم در شبکه بهداشت به مردم ارائه خدمت کنیم، اما گروهی دیگر موافق این نیستند.

وی افزود: در شورا چندین جلسه در مورد این موضوع بحث و بررسی صورت گرفت و شورا نظرات و جمع‌بندی کرده و به مراجع بالاتر فرستاد تا تصمیم‌گیری در این خصوص صورت گیرد.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که مرجع بالاتری که در این باره باید تصمیم گیرد، کیست، گفت: به رئیس‌جمهور نامه نوشته شده و آنها در این خصوص تصمیم می‌گیرند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت، گفت: هم‌اکنون انجمن‌های علمی در حال اعتباربخشی هستند، انجمن‌های علمی رده های متفاوتی دارند مثلاً یک انجمن بیش از یک‌هزار عضو دارد و دیگری تنها چهار عضو دارد. باید رده‌ها شناسایی شوند، تعاملاتی با آنها صورت گیرد، در گذشته اطلاع‌گیری از انجمن ها وجود داشت، اما هم‌اکنون به صورت علمی‌تر این کار در حال انجام است.

لاریجانی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا با توجه به تحریم‌های آمریکا و مشکلاتی که برای دانشجویان ایرانی که در خارج تحصیل می‌کنند به وجود آمده، آیا فراخوانی برای بازگشت این دانشجویان صادر شده است یا نه، گفت: دانش‌آموختگانی که در آمریکا و یا سایر کشورها هستند چالش‌هایی دارند که امیدواریم با تعاملات صورت‌گرفته این مشکلات حل شوند، اما باید بدانیم دانشگاه‌های دنیا رده‌بندی دارند و دانشجویانی که در دانشگاه‌های سطح بالا تحصیل می‌کنند، برای بازگشت چالش ندارند.

وی در ادامه گفت: در کشور ما دانشجویانی که بخواهند در رشته پزشکی تحصیل کنند باید دو امتحان را پشت سر بگذارند. عده‌ای از دانشجویان که این نمرات لازم را کسب نمی‌کنند، به خارج از کشور می‌روند و در دانشگاه‌هایی تحصیل می‌کنند که صلاحیت‌های لازم را ندارند. این دانشجویان موقع ورود به کشور نمی‌توانند هر دانشگاهی را که مایل بودند انتخاب کنند و مسلماً با چالش مواجه می‌شوند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت توصیه کرد: دانش‌آموختگان به دانشگاه‌هایی بروند که از لحاظ ارزیابی ما قابل پذیرش هستند. ما این ارزیابی‌ها را هر ساله به روز می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha