عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پزشکان عمومی در بخش خصوصی با اجرای طرح تحول سلامت متضرر شدند، گفت: وزارت بهداشت باید برای رفع این معضل، راهنمای بالینی را اجرایی کرده و همچنین نظام سطح بندی را نیز به شکل گسترده تری در کشور عملیاتی کند.

بخش خصوصی با اجرای طرح تحول متضرر شدند/ تاکید بر اجرای پزشک خانواده ونظام سطح بندی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه پزشکان عمومی در بخش خصوصی با اجرای طرح تحول سلامت متضرر شدند، گفت: وزارت بهداشت باید برای رفع این معضل، راهنمای بالینی را اجرایی کرده و همچنین نظام سطح بندی را نیز به شکل گسترده تری در کشور عملیاتی کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت رسول خضری با انتقاد از اینکه پزشکان عمومی در طرح تحول سلامت نادیده گرفته شده‌اند، افزود: اگرچه حضور پزشکان عمومی در مناطق محروم و دور افتاده و افزایش دریافتی آنها به سبب فعالیت در این مناطق جزو برنامه های طرح تحول سلامت بوده اما مهمترین مشکل در این عرصه عدم اجرای نظام سطح بندی و ارجاع است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با اجرایی شدن طرح تحول سلامت و عدم اجرای پزشک خانواده، عمدتا پزشکان عمومی بخش خصوصی متضرر شدند چراکه بار مراجعه به پزشکان بخش دولتی با اجرایی شدن این طرح افزایش یافت.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: اکنون 80 درصد بیماران به بخش‌های دولتی مراجعه کرده و تمایل به استفاده از خدمات این بخش دارند همه این موارد سبب شده پزشکان عمومی بخش خصوصی از لحاظ مالی متضرر شده و اثرات مثبت طرح تحول سلامت بیشتر مشمول پزشکان عمومی بخش دولتی است.

وی یادآور شد: وزارت بهداشت باید برای رفع این معضل، راهنمای بالینی را اجرایی کرده و همچنین نظام سطح بندی را نیز به شکل گسترده تری در کشور عملیاتی کند تا نحوه مراجعه مردم به پزشکان متخصص مشخص شود.

خضری تاکید کرد: بر اساس سیستم ارجاع اگر کسی بخواهد خارج از این سیستم حرکت کند هزینه های درمان به طور کامل بر عهده فرد است لذا اجرایی شدن طرح پزشک خانواده می تواند به کنترل هزینه ها منجر شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: با اجرایی شدن سیستم ارجاع حدود 70 درصد از بیماران به پزشک خانواده مراجعه خواهند کرد و از ظرفیت پزشکان عمومی نیز می توان بهتر در حوزه سلامت بهره گرفت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha