دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 205477

برخی مسائل را حتما به کودک آموزش دهید تا ایمنی او را بیش از پیش تامین کنید.زمانی که فرزند شما به سن چهار یا پنج سال می رسد، شاید شما آسوده تر شوید.

نكاتی مهم برای امنیت كودكان

سلامت نیوز: برخی مسائل را حتما به کودک آموزش دهید تا ایمنی او را بیش از پیش تامین کنید.زمانی که فرزند شما به سن چهار یا پنج سال می رسد، شاید شما آسوده تر شوید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه قانون، برخی مسائل را حتما به کودک آموزش دهید تا ایمنی او را بیش از پیش تامین کنید.زمانی که فرزند شما به سن چهار یا پنج سال می رسد، شاید شما آسوده تر شوید، زیرا کودک به سنی رسیده که قدرت تشخیص برخی از خطرها را دارد. با این حال برخی از مشکلات و خطرات دیگری می تواند او را تهدید کند. از این‌رو شما باید به کودک خود برخی از مسائل را حتما آموزش دهید.

رد شدن از خیابان

با کودک خود در مورد رد شدن از خیابان و حرکت در پیاده رو ها صحبت کنید. هیچ کودک زیر ۱۰ سالی نباید به تنهایی از خیابان رد شود. به او نشانه‌ها و مفاهیم چراغ‌ها و علائم عبور از خیابان را بیاموزید تا از مفهوم آن‌ها آگاه شود.

غریبه ها

به کودک خود آموزش دهید که با افرادی که نمی‌شناسد، به راحتی ارتباط برقرار نکند. از افراد غریبه خوراکی قبول نکند و در صورتی که فردی به او خوراکی تعارف کرد، از او بخواهید که این موضوع را به شما بگوید. به کودک خود آموزش دهید که اگر غریبه ای او را دعوت کرد تا سوار ماشین، دوچرخه یا موتور شود، قبول نکندو اگر غریبه ای به زور قصد داشت آن ها را با خود ببرد، سریع گریه کنند، فریاد بزنند و کمک بخواهند.

مواجه با گم شدن

برخی اوقات امکان دارد که در مکان‌های شلوغ کودک دست والدین خود را رها کند و گم شود. به او یاد دهید که در این مواقع به هر فردی اعتماد نکند. به نزد پلیس یا مامور راهنمایی و رانندگی یا به مغازه‌ای در آن نزدیکی برود. همیشه شماره تماسی در جیب یا کیف کودک خود قرار دهید و به او آموزش دهید تا در صورتی که گم شد، این شماره را به پلیس یا مغازه‌دار بدهد.

شماره گرفتن

سعی کنید حتی المقدور کودک خود را تنها نگذارید، اما اگر مجبور هستید برای مدت خیلی کوتاهی او را در خانه تنها بگذارید، به او یاد دهید که چگونه می‌تواند از تلفن استفاده کند و شماره‌های ضروری را بگیرد. بیشتر تلفن‌های امروزی قابلیت ذخیره کردن شماره را دارند که تنها با فشار یک دکمه می‌توان شماره فرد مورد نظر را گرفت. از این قابلیت استفاده کنید تا کودک شما اگر تنها بود و ترسید یا اتفاقی او را تهدید می کرد، بتواند به راحتی شماره بگیرد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهران ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 0
    بسیار عالی بود