رییس کمیسیون اجتماعی مجلس محورهای تحقیق و تفحص ازوزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه این وزارتخانه را تشریح کرد.

محورهای تحقیق و تفحص از وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی/ عزل ونصب مدیران درشستا و هزینه کرد منابع محورهای تفحص

سلامت نیوز: رییس کمیسیون اجتماعی مجلس محورهای تحقیق و تفحص ازوزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی و سازمان های تابعه این وزارتخانه را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز، سلمان خدادادی در گفت وگو با خانه ملت، درخصوص محورهای تحقیق وتفحص برخی نمایندگان از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه، گفت: یکی از محورهای تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی افراط و تفریط در عزل و نصب های مدیران در شستا است، همچنین یکی ازدیگر موضوعات موردپیگیری نمایندگان در تحقیق و تفحص این است که چرا برخی شرکت های تحت پوشش تامین اجتماعی ورشکسته و زیان ده هستند .

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چگونگی هزینه‌کرد درآمد شرکت‌های شستا از موارد دیگر تحقیق وتحفص از تامین اجتماعی است، افزود: از سوی دیگر نمایندگان تحقیق و تفحص کننده به طورکلی عملکرد وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی را منفی ارزیابی و مطرح کردند مدیریت حاکم بروزارت تعاون ضعیف بوده و عملکرد باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین استفاده از مدیران ضعیف در پست‌های مدیرتی شستا از موارد دیگر مورد توجه نمایندگان درتحقیق و تفحص است، ضمن اینکه نحوه انتخاب مدیران در تامین اجتماعی، شستا و صندوق تامین اجتماعی محل ایراد و سوال نمایندگان در تحقیق و تفحص از وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی بوده؛ از سوی دیگر عدم پاسخگویی وزیر تعاون به خواسته های نمایندگان نیز یکی ازبندهای مورد نظر نمایندگان درتحقیق و تفحص است.

خدادادی با بیان اینکه عدم اقدام موثر وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی درتامین نیازهای سازمان بهزیستی نیز ازمحورهای تحقیق و تفحص است، گفت: نمایندگان تحقیق و تفحص کننده همچنین به دنبال چگونه هزینه کرد منابع و اعتبارات سازمان بهزیستی نیز هستند، بنابراین از این قبیل موارد نمایندگان درطرح تحقیق و تفحص از وزارت تعاون و سازمان های ذیربط را آن مطرح کردند.

این نماینده مردم درمجلس دهم با اشاره به اینکه در مرحله اول محورهای تحقیق و تفحص نمایندگان به وزیرتعاون ابلاغ شده است، افزود: مسئولان این وزارتخانه به تمامی سوالات نمایندگان پاسخ دادند بنابراین اسناد و مدارک در اختیار تحقیق و تفحص کنندگان قرار داده شده تا مطالعات و بررسی های نمایندگان طبق آیین نامه داخلی مجلس انجام شود؛ اما اینکه آیا نمایندگان از پاسخ های مسئولان وزارتخانه قانع می شوند باید مشخص شود.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه جلسه هفته گذشته کمیسیون برای بررسی این موضوع برگزار شد، تصریح کرد: اما نمایندگان تحقیق و تفحص‌کننده بنا به هردلیلی درجلسه حضور پیدا نکردند، بنابراین ادامه پیگیری ها به پس از بررسی لایحه بودجه موکول می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha