در طی بازدید هیأت آکادمیک قبرس از مراکز تحقیقاتی علوم سلول‌های بنیادی کشور، همکاری‌های ایران و قبرس در زمینه ژن‌درمانی مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج گسترش پیدا می‌کند.

گسترش همکاری‌های ایران و قبرس در زمینه ژن‌درمانی بیماری‌های صعب‌العلاج

سلامت نیوز:در طی بازدید هیأت آکادمیک قبرس از مراکز تحقیقاتی علوم سلول‌های بنیادی کشور، همکاری‌های ایران و قبرس در زمینه ژن‌درمانی مبتلایان به بیماری‌های صعب‌العلاج گسترش پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،  رئیس دپارتمان ژنتیک مولکولی و "کارستن لدرر" پژوهشگر ارشد از «موسسه نورولوژی و ژنتیک قبرس»، با هدف گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و برخی از مراکز تحقیقاتی تهران بازدید کردند. بدنبال این بازدید و آشنایی با ظرفیت‌های علمی و زیرساختی کشور، گروه قبرسی برای همکاری‌های پژوهشی هر چه گسترده‌تر بین دو کشور اعلام آمادگی کردند. 

به گزارش "مارینا کلیانتوس"امیر علی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های ایران در زمینه علم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، گفت: ایران برای همکاری‌های مشترک در زمینه‌های تحقیقاتی و تبادل دانشجو آمادگی‌های لازم را دارد.

وی همچنین افزود: مؤسسه ژنتیک و نورولوژی قبرس بخاطر حضور اساتید مطرح و ارتباطات گسترده با مراکز تحقیقاتی اروپا قادر است با در اختیار گذاشتن امکانات موجود در این مؤسسه و تبادل نیروهای مجرب به بهبود روابط علمی و تحقیقاتی طرفین بیفزاید.

در ادامه "لدرر" ضمن توضیح مختصری در زمینه پروژه‌ای که در حال انجام آن است، گفت: پروژه‌های جاری در دانشگاه‌های قبرس همسو با دغدغه‌های علمی پژوهشگران دنیا بوده و لذا قادر هستیم با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های تخصصی، تجارب خود را با اساتید، دانشجویان و علاقه‌مندان ایرانی به اشتراک بگذاریم.

در پایان، حمیدیه بر حمایت‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی جهت همکاری‌های مشترک بین دو کشور، تاکید کرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک با عقد تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های پژوهشی و علمی بین ایران و قبرس شاهد پیشرفت روزافزون علم و فناوری در کشور باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha