سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
کد خبر: 205602

مترون بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت روز پرستار به عنوان مترون نمونه استان خوزستان انتخاب شد. وی درباره تعهدات و مشکلات و عشق در کار پرستاری می‌گوید: این عشق در وجود همه نیست؛ این عشق موجب می‌شود که ما پرستاران سختی‌های کار خود را تحمل کنیم.

پای صحبت "مترون" نمونه خوزستان درباره حرفه پرستاری

سلامت نیوز:مترون بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به مناسبت روز پرستار به عنوان مترون نمونه استان خوزستان انتخاب شد. وی درباره تعهدات و مشکلات و عشق در کار پرستاری می‌گوید: این عشق در وجود همه نیست؛ این عشق موجب می‌شود که ما پرستاران سختی‌های کار خود را تحمل کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،شهین نظرپور  درباره مدیریت پرستاری اظهار کرد: مدیریت پرستاری کار دشواری است چرا که اگر فردی بخواهد مدیریت این حوزه را در مجموعه به بزرگی مانند بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز برعهده بگیرد، باید از بسیاری اولویت های زندگی خود چشم‌پوشی کند.

وی افزود: این فرد کمتر می‌تواند خانواده خود را ببیند و در آن زمان کمی که در کنار خانواده سپری می‌کند نیز باید کارهای خانه و خانواده را به گونه‌ای انجام دهد که به کار خود در مدیریت پرستاری نیز برسد. به دلیل اینکه در مدیریت پرستاری باید رضایت چندین نفر از جمله، رضایت بیمار، همراهان بیمار و پرسنل خود را جلب کنیم، کاری بسیار سخت و دشوار محسوب می‌شود.

مترون بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز اظهار کرد: پذیرفتن مسئولیت مدیریت پرستاری موجب می‌شود فرد ناچار شود بخشی از شرح وظایف خود در خانواده را کم کند. زیرا حجم کار در بیمارستان بسیار بالا است و وقت اداری نیز برای کار در مدیریت پرستاری کافی نیست.

وی گفت: پرستاران قشری دلسوز و زحمتکش‌اند و پرستاری یک عشق است. کسی که این عشق در وجودش نهادینه نشده باشد، هرگز نمی‌تواند شغل مقدس پرستاری را انجام دهد؛ خوشبختانه در بیمارستان امام(ره) اهواز پرستاران همه بخش‌ها افرادی خوب و زحمتکش هستند و به نظر من با همین عشق است که پرستاران ما در روزهای تعطیل، شرایط بد آب و هوایی و در وضعیت گرد و خاک برای خدمت‌رسانی به بیماران در محل کار خود حاضر می‌شوند.

نظرپور اظهار کرد: معتقدم پرستار شدن یک موهبت الهی است که خداوند در وجود هر کسی قرار نداده است. در مواقعی می‌بینیم که برخی افراد حتی توانایی مراقبت از نزدیکان خود را ندارند اما پرستار از بیمار در هر شرایطی و با هر نوع بیماری مراقبت می‌کند؛ این عشق در وجود همه نیست و این عشق موجب می‌شود که ما پرستاران سختی‌های کار خود را تحمل کنیم. اسوه و الگوی پرستاری حضرت زینب(س) پرستار بزرگ کربلا است که با سعه صدر و صبوری کامل سختی‌ها را پشت سر گذاشت و عاشورا را زنده نگهداشت.

وی گفت: پرستاری یک کار گروهی است و پرستاران در این گروه منسجم بر اساس لیاقت و شایستگی خود مشغول به کار هستنند. صداقت، دوستی و یکرنگی اصلی است که ما همیشه کار گروهی خود مدنظر قرار داده‌ایم.

این پرستار افزود: شایسته‌سالاری و توانمندی موجب می‌شود که پرستاران در یک جمع حرفه‌ای به خدمات‌رسانی مشغول باشند. سرلوحه کار پرستاری تعهد و احساس مسئولیت در کار است و در مقابل آنچه که از مسئولان و جامعه انتظار می‌رود، احترام به قشر پرستار است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha