متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عنوان کرد: کودکان مبتلا به «سرماخوردگی» و «آنفلوآنزا» باید به مدت دو تا سه روز از رفتن به مهد کودک و مدرسه خودداری کنند.

دانش‌آموزان مبتلا به «سرماخوردگی» و «آنفلوآنزا» به مدرسه نروند

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری عنوان کرد: کودکان مبتلا به «سرماخوردگی» و «آنفلوآنزا» باید به مدت دو تا سه روز از رفتن به مهد کودک و مدرسه خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،دکتر مسعود مردانی، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با توجه به شایع‌ترین بیماری‌های ویروسی در فصل زمستان بین دانش آموزان، گفت: در این فصل بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا به شدت افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این بیماری‌ها ویروسی و مسری است، افزود: توصیه می‌شود کودکانی که دچار این بیماری‌ها می‌شوند دو تا سه روز از رفتن به مدرسه یا مهد‌کودک خودداری کنند؛ زیرا در صورت رعایت نکردن بهداشت سایر هم‌کلاسی‌های خود را نیز درگیر می‌کنند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: سرماخوردگی دارای علائمی مانند عطسه، گرفتگی بینی، آبریزش بینی، گلو درد، سرفه، بی‌اشتهایی و درد عضلات است اما در بیماری آنفلوآنزا علاوه بر این علائم فرد دچار کوفتگی، خستگی و درد بدن می‌شود.

مردانی در ادامه تاکید کرد: این بیماری‌های عفونی - ویروسی از طریق دست دادن، روبوسی و رعایت نکردن بهداشت به دیگران منتقل می‌شود به همین دلیل به والدین توصیه می‌شود در صورت ابتلای فرزندشان به آنها نکات بهداشتی را بیاموزند.

وی شست‌و‌شوی مدوام دست را یکی از راه‌های مهم جلوگیری از سرایت این بیماری‌ها از فرد آلوده به فرد سالم دانست و گفت: مبتلایان و به خصوص کودکان باید علاوه بر شست‌و‌شوی مداوم دست‌ها، ناخن‌های خود را تمیز و کوتاه نگه‌دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha