موشهایی كه به هنگام شب در معرض نور شدید قرار می‌گیرند پس از گذشت هشت هفته حدود 50 درصد بیشتر از موشهایی كه در یك چرخه استاندارد نور - تاریكی قرار داشتند، دچار اضافه وزن می‌شوند.

خوابیدن با چراغ روشن سبب افزایش وزن می‌شود
سلامت نیوز: متخصصان روانشناسی در گزارش جدیدی اعلام كردند كه اگر در شب، اتاق زیاد روشن باشد این وضعیت سبب افزایش وزن می‌شود.

به گزارش  ایسنا،‌ این متخصصان می‌گویند: موشهایی كه به هنگام شب در معرض نور شدید قرار می‌گیرند پس از گذشت هشت هفته حدود 50 درصد بیشتر از موشهایی كه در یك چرخه استاندارد نور - تاریكی قرار داشتند، دچار اضافه وزن می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دكتر لائورا فونكن نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه ایالتی اوهایو در این باره تصریح كرد: هرچند هیچ تفاوتی بین میزان تحرك یا مصرف غذای روزانه این دو گروه از موشها وجود ندارد، اما موشهایی كه شب را در نور زیاد می‌گذرانند به مراتب چاق‌تر هستند.

رندی نلسون، پروفسور روانشناسی نیز در این رابطه خاطرنشان كرد: نور در شب باعث می‌شود كه الگوی تغذیه‌ای در موش‌ها تغییر كرده و در نتیجه نتوانند متابولیسم غذا را به درستی انجام دهند.

این متخصصان تاكید كردند كه زمان خوردن بدون توجه به مقدار آن در متابولیسم صحیح بدن بسیار حائز اهمیت است. آنها می گویند این آزمایشات می‌تواند سرنخی برای بررسی دلایل اپیدمی چاقی در كشورهای غربی باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha