آسیب به جمعیت عمومی، تخریب زیرساخت‌ها و مختل كردن عملكرد سیستم، سه اثر مهم بلایای طبیعی هستند و این دستورالعمل در راستای كنترل ایجاد اختلال در عملكرد سیستم تدوین می‌شود.

سلامت نیوز: مشاور معاون بهداشتی وزیر بهداشت از ابلاغ دستورالعمل كاهش خطر بلایا در بیمارستان‌ها تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این دستورالعمل مراحل پایانی تدوین را می‌گذراند.

به گزارش  ایسنا، دكتر علی اردلان، سرپرست واحد مدیریت و كاهش خطر بلایا وزارت بهداشت، گفت: آسیب به جمعیت عمومی، تخریب زیرساخت‌ها و مختل كردن عملكرد سیستم، سه اثر مهم بلایای طبیعی هستند و این دستورالعمل در راستای كنترل ایجاد اختلال در عملكرد سیستم تدوین می‌شود.

وی افزود: از بین سه اثر فوق كه ناشی از بلایای طبیعی هستند، اختلال در عملكرد سیستم پس از وقوع حادثه به اختلال شدید در امدادرسانی و افزایش مرگ و میرها منجر می‌شود كه باید با اتخاذ تدابیری به حفظ قدرت عملكرد سیستم در زمان وقوع حوادث پرداخت.

بر اساس اعلام وبدا، اردلان امكان توقف ارائه خدمات بالینی توسط مراكز درمانی را در هیچ زمانی توجیه‌پذیر ندانست و تاكید كرد: اختلال در عملكرد سیستم، علاوه بر خسارات جانی، خسارات اقتصادی فراوانی نیز به جامعه تحمیل می‌كند.

وی نظارت بر به كارگیری عوامل غیرسازه‌ای در بیمارستان‌ها را بخش دیگری از دستورالعمل فوق اعلام كرد و گفت: در حوادث طبیعی عوامل غیرسازه‌ای مانند شیشه ساختمان‌ها، كمدها، تجهیزات برقی و گازی، لوسترها و ... نیز به افراد، خسارت جانی وارد می‌كنند. بنابراین بخشی از این دستورالعمل به چگونگی بكارگیری صحیح چنین تجهیزاتی در مراكز درمانی تاكید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha