فعالیت کلیه دانش آموختگان رشته های تربیت بدنی تحت عنوان ورزش درمانی، تغذیه ورزشی، طب سالمندی، مشاوره ورزشی، کلینیک حرکات اصلاحی جهت تشخیص و درمان بیماران و... در مطب ها و مراکز پزشکی ممنوع شد.

ممنوعیت فعالیت فارغ التحصیلان تربیت بدنی در مطب ها و کلینیک ها

سلامت نیوز: فعالیت کلیه دانش آموختگان رشته های تربیت بدنی تحت عنوان ورزش درمانی، تغذیه ورزشی، طب سالمندی، مشاوره ورزشی، کلینیک حرکات اصلاحی جهت تشخیص و درمان بیماران و... در مطب ها و مراکز پزشکی ممنوع شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از انجمن علمی کاردرمانی، پس از پی گیری‌های مکرر اداره توانبخشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در زمینه عدم مجوز فعالیت دانش‌آموختگان رشته‌های تربیت بدنی در زمینه درمان، معاونت درمان وزارت علوم پزشکی و خدمات درمانی با ارسال ابلاغی به معاونت‌های درمان کلیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، این معاونت‌ها را ملزم به جلوگیری از فعالیت و برخورد با کلیه مطب‌ها و موسسات پزشکی که اقدام به کارگیری این دانش‌آموختگان تحت عناوینی نظیر ورزش درمانی،‌ تغذیه ورزشی، طب سالمندی و مشاوره ورزشی، کلینیک حرکات اصلاحی جهت تشخیص و درمان بیماران نمایند نمود. این ابلاغیه توسط معاون محترم داروی وزارت بهداشت به کلیه معاونت ها ابلاغ گردیده و قابلیت پی گیری و استناد را دارد.

در این ابلاغیه که ۱۶ بهمن ماه ۱۳۹۵ صادر شده است آمده است هرچند آموزش و انجام فعالیت‌های ورزشی به صورت علمی و مستمر می تواند نقش مهمی را در پیشگیری از ابتلاء و پیشروی علائم برخی از بیماری‌ها ایفا نماید، لیکن این موضوع نمی تواند توجیهی جهت فعالیت غیرمجاز افراد مذکور در مطب پزشکان و یا موسسات پزشکی به عنوان مرجع تشخیص و درمان بیماران باشد و دانش‌آموختگان مذکور می‌بایست فعالیت خود را مبتنی بر اهداف آموزشی تعیین شده پیگیری و از هرگونه دخالت در امر درمان و تبلیغات گمراه کننده در این حوزه اجتناب نمایند.

اخیرا در بسیاری از مطب‌ها و مراکز پزشکی و کلینیک‌های کاردرمانی، دانش‌آموختگان رشته های علوم ورزشی و تربیت بدنی فارغ التحصیل از وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری،‌ با ارائه خدماتی خارج از حیطه آموزشی خود به بیماران و مراجعین، در زمینه تشخیص و درمان، ایجاد اختلال نموده‌اند که تا پیش از این علیرغم غیرقانونی بودن فعالیت این افراد، متاسفانه تلاش جدی برای جلوگیری از ارائه این خدمات در مراکز درمانی صورت نپذیرفته بود.

ممنوعیت فعالیت فارغ التحصیلان تربیت بدنی



 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha