متأسفانه برخی عطاری‌ها هم دارو می‌دهند، هم در درمان دخالت می‌كنند و هم مواد خود را به صورت فله‌ای عرضه می‌كنند كه هر 3 اینها بر خلاف قانون است. برخی از آنها اقدام به فروش داروهای دست‌ساز هم می‌كنند كه با هزینه گزاف به مردم می‌فروشند كه این هم غیرقانونی است.

سلامت نیوز: مدیر نظارت بر دارو و مواد اعتیادآور دانشگاه علوم پزشكی ایران گفت: عطاری‌ها حق فروش داروهای ضدچاقی و ترك اعتیاد و تجویز درمان را ندارد.

به گزارش  فارس، مهران ولایی در مراسم روز جهانی غذا در خصوص داروهای قاچاق اظهار داشت: در زمان حاضر انواع بازدیدهای مختلف در گمرك، فرودگاه‌، ترمینال و جاهایی كه امكان دارد داروهای غیرمجاز وارد كشور شود انجام شود. برخی داروهای قاچاق نیز از طریق كلانتری‌ها و پیگیری‌های مردمی به دانشگاه علوم پزشكی اعلام شود كه با موارد تخلف برخورد می‌شود.

وی افزود: متأسفانه بیشتر داروهای قاچاق به صورت داروهای ماهواره‌ای است كه در این رسانه‌ها تبلیغ می‌شود و مردم با شماره تلفنی كه اعلام می‌شود تماس می‌گیرند و به صورت پیك به منازل آنها ارسال می‌شود.

ولایی تصریح كرد: این داروها معمولاً غیرمجاز هستند یا مواد موثره ندارند یا مواد موثره غیرطبیعی دارند كه در این زمینه توصیه می‌شود مردم به هیچ وجه از طریق تلفن یا ماهواره داروهای مورد نیاز خود را دریافت نكنند.

وی ادامه داد: بیشترین داروهایی كه به این طریق به دست مردم می‌رسد داروهای لاغری و ضدچاقی است كه در این زمینه باید مردم در نظر داشته باشند كه باید این داروها را از پزشك متخصص دریافت كنند.

مدیر نظارت بر دارو و مواد اعتیادآور دانشگاه علوم پزشكی ایران خاطرنشان كرد: از موارد دیگری كه اقدام به فروش داروهای ضدچاقی و ترك اعتیاد می‌كنند برخی عطاری‌ها هستند كه اصلاً حق فروش دارو و حق درمان را ندارند.

وی گفت: متأسفانه برخی عطاری‌ها هم دارو می‌دهند، هم در درمان دخالت می‌كنند و هم مواد خود را به صورت فله‌ای عرضه می‌كنند كه هر 3 اینها بر خلاف قانون است. برخی از آنها اقدام به فروش داروهای دست‌ساز هم می‌كنند كه با هزینه گزاف به مردم می‌فروشند كه این هم غیرقانونی است.

ولایی با بیان اینكه موارد مشاهده شده را به مراجع قضایی ارجاع می‌دهیم گفت: ماهانه 2 تا 3 مورد ارجاع به مراجع قضایی داریم.

وی خاطرنشان كرد: مردم باید باور كنند كه این مواد عوارض دارد و درمان خود را از طریق قانونی انجام دهند. در برخی موارد حتی افراد غیرمتخصص در مباحث ارتوپدی و تخصصی هم وارد می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha