جمعه ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 205808

وزیر بهداشت با اشاره به ابتلای 5 میلیون ایرانی به بیماری قند، گفت: 5 میلیون نفر در کشور در آستانه ابتلا به بیماری قند هستند، در کشور 50 درصد افراد اضافه وزن و 30 درصد چاق هستند.

ابتلای 5 میلیون ایرانی به بیماری قند

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با اشاره به ابتلای 5 میلیون ایرانی به بیماری قند، گفت: 5 میلیون نفر در کشور در آستانه ابتلا به بیماری قند هستند، در کشور 50 درصد افراد اضافه وزن و 30 درصد چاق هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت در همایش سفیران سلامت در بندرعباس ضمن تبریک دهه مبارک فجر، گفت: مردم ایران همانطور که در 38 سال پیرو راه امام و شهدا و قدرشناس امام و شهدا بودند، همچنان در نسل‌های بعدی هم پیرو این مسیر خواهند بود.

وزیر بهداشت با تاکید براینکه انقلاب اسلامی موهبت بزرگی برای مردم ایران است، افزود: همگام با مردم برای دفاع از آرمان های امام راحل، رهبر معظم و شهدا در راهپیمایی 22 بهمن همانند سال های گذشته شرکت خواهیم کرد.

هاشمی گفت: در طی این 38 سال مردم اقتدار خود و اراده شان در برابر قدرت‌های جهانی را نشان دادند.

وزیر بهداشت همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از سفیران سلامت که بدون چشم داشتی از دولت در حوزه سلامت فعالیت می کنند، گفت: همین که سفیران سلامت به سلامت مردم و هم نوعان خود تعصب دارند خوب است.

هاشمی نقش آموزش و پرورش در امر پیشگیری را حیاتی دانست و گفت: سفیران سلامت از جمله دانش آموزان نقش موثری در امر پیشگیری دارند ، چرا که در کنار مراقبت از سلامت خود از سلامت خانواده، هم‌نوعان و مردم مراقبت می‌کنند.

وزیر بهداشت  تاکید کرد: سفیر سلامت باید ابتدا به سلامت خود توجه کند چرا که عالم بی عمل نمی تواند در دیگران تاثیری داشته باشد.

هاشمی در ادامه، با اشاره به ابتلای 5 میلیون ایرانی به بیماری قند، افزود: همچنین 5 میلیون نفر در کشور در آستانه ابتلا به بیماری قند هستند. در کشور 50 درصد افراد اضافه وزن و 30 درصد چاق هستند .

وزیر بهداشت با بیان این که 50 درصد ابتلا به فشار خون در کشور از بیماری خود مطلع نیستند، گفت: فشار خون موجب بروز سکته های قلبی و مغزی می شود، بنابر این سفیران سلامت با آموزش در امر پیشگیری به خانواده ها و هم نوعان خود نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به فشار خون و نهایت سکته های قلبی و مغزی دارند.

هاشمی پیشگیری در حوزه سلامت را بسیار مهم دانست و گفت: این مسئله بدون توانمند سازی افراد اتفاق نخواهد افتاد.

وی سلامتی را بزرگترین نعمت بیان کرد و افزود: کشوری که مردمانش سالم باشند در آن توسعه پایدار ایجاد خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر این که سلامت بر همه امور مقدم است، گفت: حوزه سلامت حتی بر امنیت مقدم است چرا که اگر خانواده ای، شهری و کشوری سالم باشد می تواند مسیر رشد و ترقی را دنبال کند.

وزیر بهداشت در پایان گفت: من به عنوان مسئول سلامت دولت یازدهم از سفیران سلامت به دلیل همکاری در حوزه پیشگیری تشکر می کنم و امیدوارم بر یاران و سفیران سلامت در همه نقاط کشور افزوده شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha