با روند فزاینده و هشداردهنده بیماری‌های مزمن در كشور مثل بیماری‌های قلبی - عروقی، دیابت و سرطان‌ها مواجه هستیم كه یكی از دلایل آن قطعاً تغذیه نامناسب است.

سبزی‌ و میوه‌  مانده  ارزش غذایی كمتر ی دارد
سلامت نیوز: كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: سبزی‌ها و میوه‌ها هر قدر مانده‌تر باشد از ارزش غذایی آن كاسته می‌شود و سبزی خام ارزش غذایی بیشتری نسبت به سبزی پخته دارد.

زهرا عبداللهی در گفت‌و‌گو با  افزود: آنتی اكسیدان موجود در سبزی‌ها و گیاهان در پیشگیری از امراض قلبی- عروقی و سرطان‌ها نقش دارند.

وی گفت: سبزی‌ها از آن جا كه منبع غنی از فیبر هستند، در تنظیم دستگاه گوارش نقش اساسی ایفا می‌كنند و جذب چربی و مواد قندی را كاهش می‌دهند و در پیشگیری از دیابت و امراض قلبی - عروقی موثر هستند.

عبداللهی گفت: با روند فزاینده و هشداردهنده بیماری‌های مزمن در كشور مثل بیماری‌های قلبی - عروقی، دیابت و سرطان‌ها مواجه هستیم كه یكی از دلایل آن قطعاً تغذیه نامناسب است.

وی اضافه كرد: برای جلوگیری از این بیماری‌ها باید رعایت 2 اصل تنوع و تعادل را در برنامه غذایی خود بگنجانیم و تلاش كنیم با هر اندازه درآمدی كه داریم از مواد غذایی كه در دسترس است، استفاده بهینه كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha