شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 205846

روش‌های صنعتی در پرورش مرغ باعث افزایش چربی در گوشت این پرندگان شده است.

آیا هنوز هم گوشت مرغ از گوشت قرمز بهتر است؟

سلامت نیوز: روش‌های صنعتی در پرورش مرغ باعث افزایش چربی در گوشت این پرندگان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرس تی وی، بر اساس نتایج یک تحقیق، با توجه به تغییر در شیوۀ پرورش مرغ در دامداری‌های صنعتی، گوشت آن نسبت به گذشته بسیار چربتر شده و ارزش غذایی کمتری دارد.

روزنامۀ ایندیپندنتِ بریتانیا با انتشار گزارشی دربارۀ تازهترین ویدئوی «سازمان شفقت در کشاورزی جهانی»، اطلاعاتی دربارۀ «تارهای سفیدی» ارائه داده است که درون گوشت سینۀ مرغ قابل مشاهده است.

در این ویدئو ذکر میشود که در طول سالهای گذشته تارهای سفید چربی موجود در سینۀ مرغ‌ها رو به افزایش بوده است، درحالی‌که در سینۀ مرغی که به روش طبیعی پرورش می‌یابد، هیچ تار سفیدی موجود نیست.

در این گزارش آمده است که بسیاری از مردم در سراسر دنیا با توجه به این اصل که گوشت سفید نسبت به گوشت قرمز برای سلامتی مفیدتر و دارای چربی اندکی است، بیشتر مواقع از گوشت مرغ استفاده می‌کنند.

اما به نظر میرسد با توجه به تغییر شیوههای پرورش این طیور در دامداری صنعتی، گوشت مرغ همچون گذشته برای سلامتی مفید نیست.

در حقیقت با توجه به اینکه دو اصل چاق‌تر شدن و سریعتر پرورش یافتن مرغ‌ها برای دامداران صنعتی بسیار بااهمیت هستند، روش پرورش این حیوان تغییر کرده و همین موضوع باعث افزایش چربی در گوشت مرغ شده است.

سال گذشته، یک تحقیق مشترک در دانشگاه‌های آرکانزاس و تگزاس اِی ‌اند اِم نشان داد که تارهای سفید چربی در گوشت مرغ طی سال‌های اخیر به طرز عجیبی رشد داشته است به‌طوری‌که 96 درصد از 285 پرنده‌ای که آن‌ها بررسی کرده بودند، دارای این تارهای چربی بودند.

این تحقیق همچنین نشان داد که این تارهای سفید نه‌تنها باعث افزایش چربی شده بلکه بر کیفیت گوشت نیز اثر می‌گذارند.

بر اساس پژوهش دیگری که در سال 2013 انجام شد، سینه‌های مرغی که دارای تارهای سفید چربی هستند میتوانند تا حدود 224 درصد نسبت به گوشت فاقد چربیِ سینۀ مرغ، چرب‌تر باشند.

البته با وجود این چربی‌ها، نمیتوان این حقیقت را نادیده گرفت که هنوز هم گوشت مرغ در نسبت با گوشت قرمز، منبع بزرگ پروتئین بدون چربی به‌حساب میآید و دارای ویتامین B و آهن است و اگر در طبخ این گوشت از روش‌های مضری هم‌چون سرخ‌کردن بیش از اندازه یا سوخاری کردن استفاده نشود، برای سلامتی مفیدتر هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha