عضو هیات علمى دانشکده دندانپزشکى آزاد اصفهان ادامه داد: بطور کلى درمانهایى که تحت عنوان اصلاح طرح لبخند از آنها یاد مى‌شود مجموعه اى از درمانها را شامل مى‌شود که از بلیچینگ یا سفید کردن دندانها شروع مى‌شود و تا درمانهاى وسیع تر با استفاده از کامپوزیتها ( مواد همرنگ) یا سرامیک‌ها با پوشش سطح خارجى دندان بصورت ونیر یا لامینیت گسترش مى‌یابد.

اطلاعاتی که باید درباره درمان نماى لبخند بدانید

سلامت نیوز:    عضو هیات علمى دانشکده دندانپزشکى آزاد اصفهان ادامه داد: بطور کلى درمانهایى که تحت عنوان اصلاح طرح لبخند از آنها یاد مى‌شود مجموعه اى از درمانها را شامل مى‌شود که از بلیچینگ یا سفید کردن دندانها شروع مى‌شود و تا درمانهاى وسیع تر با استفاده از کامپوزیتها ( مواد همرنگ) یا سرامیک‌ها با پوشش سطح خارجى دندان بصورت ونیر یا لامینیت گسترش مى‌یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،کاظمیان گفت: در حال حاضر بسیارى از بیماران جهت بهبود نماى لبخند خود به متخصصان ترمیمى و زیبایى یا دندانپزشکان مراجعه مى‌کنند که هدایت صحیح بیماران به سمت درمان مناسب و با کمترین آسیب وظیفه متخصصان ترمیمى و زیبایى است و در موارد به هم ریختگى شدید یا ناهنجاریهاى فکى بیماران به جراحان فک و صورت یا متخصص ارتودنسى ارجاع مى‌شوند.

نایب رییس شاخه اصفهان انجمن متخصصان ترمیمى و زیبایى ادامه داد: در مواردى که به هم ریختگى دندان‌ها خفیف باشد یا علاوه بر به هم ریختگى نیاز به اصلاح رنگ یا ترمیم دندانها وجود داشته باشد یا بیمار بنا به دلایلى مانند سن بالا یا طولانى بودن پروسه درمانهاى ارتودنسى که به هر حال ریسک ایجاد پوسیدگى یا زرد شدن دندانها وجود دارد، استفاده از ونیرها یا لامینیت‌ها گزینه درمانى مناسب و با نتایج قابل پیش بینى خواهد بود.

 

کاظمیان افزود: انجمن متخصصان ترمیمى و زیبایى ایران مى‌تواند براى بیماران مرجع راهنما در زمینه درمانهاى بازسازى لبخند باشد. بیمارى که به متخصص ترمیمى و زیبایى مراجعه مى‌کند ممکن است بنا به صلاحدید علمى و آکادمیک به متخصصان سایر رشته‌ها ارجاع داده شود و یا مستقیماً درمان شود و بدیهى است که درمانگر باید بتواند در زمینه درمان انجام شده به بیماران پاسخگویى علمى داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha