مبتلایان به هپاتیت C باید به مدت 6 ماه تا یك سال داروی ایرانی پراگافرون را مصرف كنند كه هر ماه بالغ بر 320 هزار تومان می‌شود. این در حالیست كه هزینه مصرف نوع خارجی آن در ماه بین 600 هزار تا یك میلیون تومان است.

داروهای بیماران کبدی تحت پوشش بیمه قرار ندارد
سلامت نیوز: دبیر انجمن خیریه حمایت از بیماران كبدی ایران گفت: داروهای بیماران كبدی بسیار گران هستند و تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

محمود توكلی در گفت و گو با  ایسنا، افزود: مبتلایان به هپاتیت C باید به مدت 6 ماه تا یك سال داروی ایرانی پراگافرون را مصرف كنند كه هر ماه بالغ بر 320 هزار تومان می‌شود. این در حالیست كه هزینه مصرف نوع خارجی آن در ماه بین 600 هزار تا یك میلیون تومان است.

وی با اشاره به هزینه داروهای مبتلایان به هپاتیت B گفت: آنان باید قرص‌هایی مانند ادثرا و تنوفویر ایرانی را مصرف كنند كه قیمت هر عدد از آنها 1300 تا 1800 تومان است.

دبیر انجمن حمایت از بیماران كبدی ایران درباره تحت پوشش بیمه قرار گرفتن داروهای این بیماران گفت: هفته گذشته صادق محصولی- وزیر رفاه- در گفت وگو با یكی از شبكه‌های سیما وعده تحت پوشش بیمه قرار دادن داروهای هپاتیت C را داد.

وی درباره وضعیت پیشگیری از ابتلای افرادی به انواع بیماری هپاتیت اظهار كرد: در ایران اقدامات خوبی در این زمینه شده است به عنوان نمونه حدود چهار سال قبل، وزارت بهداشت به طور رایگان تمام متولدان سال 1368 در كشور را علیه بیماری هپاتیت B واكسینه كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha