استفاده از روش آندوسكوپی را برای درمان این ضایعات از طریق حفره‌های بینی و سینوس‌ها، روش جدیدی است كه آسیب كمتری به ساختمان‌های مجاور چشم می‌رساند.

50 تا 70 سالگی، شایع‌ترین سن بروز تومورهای بدخیم بینی و سینوس
سلامت نیوز: رئیس انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران گفت: تومورهای بدخیم بینی و سینوس‌ها در تمام سنین می‌تواند، افراد را درگیر كند، ولی سنین شایع برای این تومورها سنین بالا مانند دهه 5 و 6 (50 تا 70 سالگی) است.

به گزارش  فارس، هبت‌الدین برقعی كه به مناسبت برپایی «دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران» كه 10 تا 14 آبان امسال در تهران برپا می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این مطلب افزود: تومورهای بینی و سینوس به طور كلی به دو گروه خوش خیم و بدخیم تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینكه تومورهای خوش خیم، تومورهایی هستند كه رشد آرام‌تری داشته، آسیب‌های شدید و ناگهانی برای بیمار ایجاد نمی‌كند، ادامه داد: پس از برداشتن كامل، این تومورها مجدداً رشد نمی‌كنند.

برقعی تصریح كرد: از بین تومورهای خوش خیم، توموری به نام «آنژیو فیبروما» در سنین جوانی در حدود 10 تا 20 سالگی بیماران را مبتلا می‌كند.

رئیس انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران گفت: در حالی كه تومورهای بدخیم معمولاً با رشد سریع، آسیب به عناصر حیاتی مجاور و عودهای مكرر حتی پس از اعمال جراحی متوالی، خود را نشان می‌دهند.

وی استفاده از روش آندوسكوپی را برای درمان این ضایعات از طریق حفره‌های بینی و سینوس‌ها، روش جدیدی برشمرد كه آسیب كمتری به ساختمان‌های مجاور چشم می‌رساند.

برقعی گفت: هنوز علل اصلی ایجاد تومورهای مختلف بینی به طور كامل شناخته نشده است، ولی برخی عوامل مستعد كننده‌ای در ایجاد آن موثرند كه از جمله آن‌ها می‌توان سیگار، فعالیت در محیط‌هایی كه در آن‌ها، ذرات چوب یا گازهای مختلف و مواد شیمیایی یا صنایع چرم و ... وجود دارد، اشاره كرد.

وی با یادآوری اینكه شایع‌ترین اختلالات بینی و سینوس‌ها عفونت‌ها و آلرژی‌ها هستند، اظهار داشت: هر چند آلرژی‌ها در تمام سنین دیده می‌شود، اما در سنین جوانی (20 تا 40 سالگی) شایع‌تر از دیگر سنین است.

رئیس انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران یادآور شد: در دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران در ارتباط با موضوع بینی و سینوس‌ها، مطالب بیشتری به صورت سخنرانی، ارائه مقاله و گزارش در برنامه‌های متعدد ارایه می‌شود.

دوازدهمین كنگره بین‌المللی انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران 10 تا 14 آبان امسال در مركز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha