سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 206

به گزارش سلامت نیوز: تهوع بارداری علامتی از بارداری خوب با احتمال کم سقط جنین است و این بیماری برای خانم ها در زمان های متفاوتی از روز رخ می دهد اما معمولا" بعد از 3 ماه اول بارداری از بین می رود.

تهوع در دوران بارداری،علامت بارداری خوب است

پروانه حاجی مرادی ،کارشناس مامایی مرکز بهداشت جنوب تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران  در زمینه تهوع بارداری افزود: بیماری صحبگاهی که  آن را به نام  تهوع صبحگاهی می شناسند یکی از شایع ترین و شناخته شده ترین  علائم اولیه بارداری است.
وی ادامه داد: عده ای از متخصصان زنان و مامایی افزایش سریع هورمونهای بارداری HCG و استرادیول را در سه ماهه اول بارداری در بروز آن دخیل می دانند .
وی در مورد اینکه آیا تهوع صحبگاهی قابل درمان است گفت: درمان کاملی برای تهوع وجود ندارد اما استفاده از برخی داروهای ضد تهوع تا حدود زیادی کمک کننده است و امروزه ثابت شده که بهترین درمان ایجاد تغییرات مشخص در نحوه آماده کردن و مصرف غذا است.
حاجی مرادی تصیرح کرد: بارداران باید در این دوران سعی کنند به مقدار کم و به دفعات زیاد غذای خشک و سبک مصرف کنند و از خوردن غذای چرب و پر ادویه پرهیز کرده و مایعات را در بین وعده های غذایی خود مصرف کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha