مهمترین برنامه وزارت بهداشت برای بهبود خدمات روانپزشكی در كشور، تدوین بسته خدمات سلامت روان در طرح پزشك خانواده است كه بسته خدماتی آن تعریف شده و با حضور یك كارشناس سلامت روان در تیم پزشكی خانواده این خدمات بر مبنای پیشگیری از بروز اختلالات روانی به مردم ارائه خواهد شد.

كیفیت مشاوره‌های روانپزشكی در كشور ارتقا می‌یابد
 سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: پژوهش‌هایی برای ارتقای كیفیت خدمات مشاوره‌های روانپزشكی و بهبود كیفیت خدمات درمان دارویی و غیر دارویی بیماران دچار اختلالات روانی در وزارت بهداشت آغاز شده است.

مرضیه وحید دستجردی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: مشكلات زیادی در ارائه خدمات روانپزشكی در كشور وجود دارد، ما هنوز تعداد كافی تخت روانپزشكی و بیمارستان روانپزشكی در كشور نداریم و كیفیت خدمات مشاوره روانپزشكی نیز مطلوب نیست.

وی ادامه داد: مهمترین برنامه وزارت بهداشت برای بهبود خدمات روانپزشكی در كشور، تدوین بسته خدمات سلامت روان در طرح پزشك خانواده است كه بسته خدماتی آن تعریف شده و با حضور یك كارشناس سلامت روان در تیم پزشكی خانواده این خدمات بر مبنای پیشگیری از بروز اختلالات روانی به مردم ارائه خواهد شد.

وزیر بهداشت گفت: كارهای دیگری نیز برای ایجاد اورژانس‌های سلامت روان در مراكز درمانی و ایجاد قطب‌های خدمات روانپزشكی در حال انجام است كه به عنوان برنامه‌های آتی وزارت بهداشت در برخی بیمارستانی‌های كشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه دیگر وزارت بهداشت كه با همكاری معاونت پژوهشی و دفتر سلامت روان این وزارتخانه در حال پیگیری است، كارهای پژوهشی است كه می‌تواند به ارتقا كیفیت خدمات مشاوره روانپزشكی و كیفیت خدمات درمان دارویی و غیردارویی و بهبود وضع بیماران روانی كشور كمك كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha