باید با مبانی صحیح و شناخت ابعاد مؤثر بر سلامت به سمت تدوین اصول سلامت روان پیش برویم چرا كه بنابر نظر متخصصان فقط 25 درصد از مقوله‌های پزشكی در موضع سلامت مؤثر است اما باید سؤال كرد به عنوان مثال چند جشنواره درباره فیلم‌های سلامت محور وجود دارد.

علت ناكامی وزارت بهداشت در موضوع سلامت روان، نگاه صرف پزشكی است
سلامت نیوز: مدیر كل سلامت شهرداری تهران گفت: علت ناكامی وزارت بهداشت در موضوع سلامت روان این است كه با دید پزشكی صرف به موضوع پرداخته است و دیگر جوانب را در نظر نمی‌گیرد.

به گزارش فارس، محمد مهدی گلمكانی در همایش سلامت روان و رسانه اظهار داشت: موضوع سلامت روان دیگر یك موضوع پزشكی صرف نیست و عوامل مختلفی روی آن تأثیرگذار است.

وی با بیان اینكه علل ناكامی وزارت بهداشت در موضوع سلامت روان این است كه فقط با دید پزشكی به سمت این موضوع رفته است تصریح كرد: سلامت پازلی است كه هر قطعه آن در بخش‌های مختلفی قرار دارد كه از اثرگذارترین قسمت‌های آن رسانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: انتقال مفهوم سلامت روان به بدنه مردم و مسئولان توسط رسانه‌ها انجام می‌شود كه باید صحیح و دقیق این انتقال صورت گیرد.

گلمكانی با بیان اینكه در شهرداری تهران ساختاری پویا برای موضوع سلامت تعریف شده است یادآور شد: تشكیل خانه‌های سلامت در هر محله از جمله این فعالیت‌هاست تا بتوانیم از همه ظرفیت‌های شهر تهران استفاده كنیم.

مدیر كل سلامت شهرداری تهران ادامه داد: ما هم خاطراتی از فیلم‌های آموزنده در دوران كودكی خود داریم كه در آن بسیاری از مباحث سلامت روان و مهارت‌های زندگی نهفته بود و موجب ارتقا توانمندی كودكان می شد اما كارتون‌هایی كه در حال حاضر پخش می‌شود و در فروشگاه‌های مختلف فروخته می‌شود كارتون‌های خشنی است كه درس‌های آموزنده یا مهارت زندگی در آنها وجود ندارد یا اگر وجود دارد با كج‌سلیقگی بیان شده است.

گلمكانی خاطرنشان كرد: باید با مبانی صحیح و شناخت ابعاد مؤثر بر سلامت به سمت تدوین اصول سلامت روان پیش برویم چرا كه بنابر نظر متخصصان فقط 25 درصد از مقوله‌های پزشكی در موضع سلامت مؤثر است اما باید سؤال كرد به عنوان مثال چند جشنواره درباره فیلم‌های سلامت محور وجود دارد.

وی با بیان اینكه آمادگی داریم با اصحاب رسانه حركات بزرگتری در بخش رسانه و سلامت انجام دهیم خاطرنشان كرد: در فیلم‌های صدا و سیما باید نظارت بیشتری بر موضوع سلامت انجام شود چرا كه به عنوان مثال بسیاری از فعالیت‌ها در زمینه تصویب قانون و مبارزه با دخانیات انجام می‌شود اما هنرپیشه‌ای با یك سیگار كشیدن كار ما را خراب می‌كند.

در ادامه این نشست باشتنی، كارشناس اداره سلامت روان وزارت بهداشت اضافه كرد: مهمترین گروه سلامت روان جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان هستند كه در این زمینه فعالیت‌های متفاوتی توسط وزارت بهداشت انجام شده و می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha