یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر: 206064

گاهی اوقات افرادی که تن به جراحی زیبایی بینی می‌دهند، با عوارضی روبرو می‌شوند. این عوارض ممکن است به تنفس افراد مربوط باشد و یا اینکه ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

انواع عوارض جراحی بینی

سلامت نیوز: گاهی اوقات افرادی که تن به جراحی زیبایی بینی می‌دهند، با عوارضی روبرو می‌شوند. این عوارض ممکن است به تنفس افراد مربوط باشد و یا اینکه ظاهر افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، دکتر محسن نراقی؛ متخصص گوش، حلق و بینی،در مورد عوارض جراحی‌های بینی گفت: «بطور کلی جراحی‌های بینی، جزء شایع‌ترین جراحی‌هایی هستند که در حال حاضر در کشور ما انجام می‌شوند.

این جراحی‌ها اگر به طور صحیح و با توجه به اصول علمی انجام نشوند، ممکن است عوارض و مشکلاتی را برای بیماران در پی داشته باشند که این عوارض حتی  گاهی زندگی آنها را هم تحت تاثیر قرار می‌دهند».

وی افزود: «به طور کلی عوارض جراحی‌های بینی را می‌توانیم به دو دسته تقسیم کنیم.

یکسری عوارضی هستند که در تنفس برای بیماران پیش می‌آیند که به دلیل چسبندگی‌های داخل بینی یا باقی ماندن انحراف تیغه بینی و یا به دلیل کوچک شدن بیش از حد سوراخ‌های بینی و مسیر تنفسی بینی است که در اصطلاح به آن تنگی دریچه بینی گفته می‌شود.

این تنگی دریچه بینی، شایع‌ترین عارضه تنفسی بعد از جراحی‌های بینی است. به دلیل اینکه وقتی مجرای داخل بینی تنگ می‌شود، تنفس فرد به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد و این افراد شب تا صبح مجبورند با دهان باز نفس بکشند.

این افراد دائم گلویشان خشک می‌شود، صدایشان مانند افراد سرماخورده تو دماغی می‌شود و مشکلات زیادی به خاطر عوارض تنفسی پیدا می‌کنند».

دکتر نراقی گفت : «دسته دیگر عوارض، عوارض زیبایی و ظاهری هستند که خیلی از افراد، جراحی پلاستیک بینی انجام می‌دهند و بعد از عمل نه تنها زیباتر نمی‌شوند، بلکه زیبایی قبلی خود را هم از دست می‌دهند.

دلیل این مساله در اکثر موارد  به هم خوردن تناسب بینی با اجزاء صورت است. یعنی فردی که بینی‌اش نباید کوچک شود ولی بیش از حد کوچک می‌شود و این کوچک شدن بیش از حد، تناسب قبلی را از بین می‌برد».

این متخصص گوش، حلق و بینی در پایان اظهار داشت: «به طور کلی اکثر عوارض جراحی‌های بینی، چه عوارض تنفسی و چه عوارضی که مربوط به زیبایی هستند، به دلیل بیش از حد کوچک شدن بینی و بیش از حد برداشتن بافت‌ها ایجاد می‌شوند.

به همین خاطر است که امروزه برای پیشگیری از این مسائل در جراحی‌های بینی، سعی می‌شود به جای اینکه اندازه بینی کوچک شود، تناسب و هارمونی بین بینی و اجزاء صورت ایجاد شود و توجه ویژه‌ای به مسائل داخل بینی شود که این مشکلات پس از عمل هم از نظر تنفس و هم از نظر مسائل ظاهری برای بیماران پیش نیاید».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha