دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: 20617

مصرف موز و هندوانه توصیه می‌شود چون این دو میوه انرژی را به سرعت شیرینی‌های قندی احیا می‌كند. در واقع موز حاوی قند بالایی است اما برخلاف قند مصنوعی، میوه‌های تازه می‌توانند املاح،‌ ویتامین‌ها و فیبر طبیعی را نیز به بدن برسانند كه بسیار مفید هستند.

سلامت نیوز: تقریبا هر روز با اشخاصی مواجه می‌شویم كه از احساس خستگی شكایت می‌كنند. اغلب اوقات این شكایت‌ها بعد از صرف ناهار بیشتر می‌شوند چرا كه افراد احساس افت فیزیكی و احساسی بیشتری پیدا می‌كنند.

به گزارش  ایسنا، متاسفانه زندگی پرتلاطم امروزی در واقع به بخش طبیعی از عمر انسان‌ها تبدیل شده و بنابراین بسیاری از مردم نمی‌توانند برای خستگی خود چاره مناسبی پیدا كنند.

طبق مقاله منتشر شده در شبكه خبری تورنتو نیوز، بنابراین همواره این چالش برای انسان وجود دارد كه در عین حال كه به حفظ سلامتی خود اهمیت می‌دهد، بتواند انرژی خود را نیز حفظ كند. هرچند با افزایش سن، این انرژی در هر حال كاهش می‌یابد اماه راه‌هایی وجود دارد كه بتوان روند این كاهش را كند كند و انرژی حیاتی را در بدن ذخیره كرد.

به گزارش ایسنا در این مقاله چند راه كار برای افزایش سطح انرژی بدن توصیه شده است. نخست این كه مصرف موز و هندوانه توصیه می‌شود چون این دو میوه انرژی را به سرعت شیرینی‌های قندی احیا می‌كند. در واقع موز حاوی قند بالایی است اما برخلاف قند مصنوعی، میوه‌های تازه می‌توانند املاح،‌ ویتامین‌ها و فیبر طبیعی را نیز به بدن برسانند كه بسیار مفید هستند.

گزینه بعدی، مصرف هویج و سیب زمینی است. این دو خوردنی خوشمزه مثل اسنك‌های قندی می‌توانند قند خون را در تمام مدت بالا نگه دارند و در عین حال برخلاف فست فودها و تنقلات مواد مغذی مهمی را برای بدن تامین می‌كنند كه از جمله آنها ویتامین C , A و اسید فولیك و پتاسیم هستند.

خوردنی پرانرژی بعدی برشتوك و گندمك سبوس دار بوده است كه حتی بدون افزودن شكر هم حاوی انرژی بالا است و جزو مواد غذایی مهم در فهرست صبحانه محسوب می‌شود. هم چنین برای حفظ انرژی بدن به نوشیدن آب توصیه می‌شود. اگر در روز بویژه در هوای گرم 10 تا 15 فنجان آب بنوشید، می‌توانید آبی را كه از دست می‌دهید به خوبی تامین كنید تا ایجاد احساس تشنگی صبر نكنید چون بدن دائم در حال از دست دادن آب است. سعی كنید طبق عادت همیشه لیوان پر از آب روی میزتان باشد.

نكته پایانی و در عین حال مهم بعدی این است كه وقتی به موقع استراحت كنید،‌ خود را آرام كنید، مدیتیشن كنید و تغذیه مناسب داشته باشید، فرصت آن را پیدا می‌كنید كه درست از انرژی خود برداشت كنید. حفظ این تعادل نكته‌ای مهم در بهبود كیفیت زندگی، حفظ ایمنی و تعادل جسمی و روانی بدن است. توصیه می‌شود كه روزی 20 تا 25 دقیقه مدیتیشن انجام دهید. مطمئن شوید كه در شبانه روز كمتر از هفت ساعت نخوابید. هم چنین چرت 15 تا 20 دقیقه نیمروز را فراموش نكنید.

بعلاوه باید در روز دو نوبت 10 دقیقه‌ای حركات كششی انجام دهید. این كار جریان خود را در بدن بهبود می‌بخشد. تمام این اقدامات مدیریت ذخیره انرژی نامیده می‌شوند كه در حفظ انرژی بدن بسیار حائز اهمیت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha