فرماندار ویژه شهرستان جهرم اعتقاد دارد که با تدابیر اندیشیده‌ شده، مدیریت مناسب بحران و همراهی و همکاری و تعامل مطلوب تمام سازمان‌ها،‌ نهادها، اداره‌ها و مردم، تهدید باران سیل آسا به فرصت تبدیل شد.

تهدید باران سیل‌آسا به فرصت تبدیل شد

سلامت نیوز:فرماندار ویژه شهرستان جهرم اعتقاد دارد که با تدابیر اندیشیده‌ شده، مدیریت مناسب بحران و همراهی و همکاری و تعامل مطلوب تمام سازمان‌ها،‌ نهادها، اداره‌ها و مردم، تهدید باران سیل آسا به فرصت تبدیل شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،علی‌رضا صحرائیان،  در خصوص وضعیت شهرستان جهرم در رویارویی با باران بی‌سابقه دوشنبه، گفت: علی‌رغم بارش بیش از 102 میلی‌متر باران در شهرستان جهرم،‌ نه تنها حادثه‌ای منجر به وارد شدن خسارت سنگین جانی و مالی نداشتیم بلکه تهدید را در بخش‌هایی به فرصت تبدیل کردیم.

صحرائیان ضمن ابراز خشنودی از بارش‌های قابل ملاحظه و با بیان اینکه مجموع کل بارش سال زارعی در جهرم بیش از ۲۱۲ میلی‌متر بوده است، از ذخیره‌ی بیش از ۴۲ میلیون متر مکعب آب پشت سدهای خاکی و تغذیه‌ی مصنوعی شهرستان جهرم خبر داد و گفت: با پیش‌بینی‌هایی که از قبل انجام شده بود، امروز شاهد جمع‌آوری میزان مناسبی اب در پشت سدهای خاکی، تغذیه‌ی مصنوعی و کنترل سیلاب در بخش‌های مختلف شهرستان بودیم.

وی گفت: سعی کردیم در این بارش‌ها، تهدید سیل را به فرصت جمع‌آوری آب تبدیل کنیم که این خود نمونه‌ای از محقق‌شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه‌ی منابع طبیعی، آبخیزداری و کشاورزی است.

فرماندار ویژه‌ جهرم گفت: امیدوارم با مدیریت صحیح در حوزه کشاورزی بتوانیم گام موثری در توسعه کشاورزی شهرستان که نقش مهمی در پایین‌آوردن نرخ بیکاری و تأمین معیشت مردم دارد، برداریم.

وی ضمن تأکید بر لزوم مدیریت جهادی، اظهار کرد: تمام تلاش خود را برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبری خواهم کرد تا این مسیله مهم تنها به شعار در شهرستان جهرم مبدل نشود.

فرماندار جهرم در خصوص وضعیت ساکنان روستای یرج از توابع بخش سیمکان جهرم که در معرض سیلاب و سرریز سد سلمان فارسی قرار داشتند گفت: تخلیه‌ی کامل روستا انجام شد و ۲۰ خانوار ساکن در این مکان که در حدود ۳۵ کیلومتری جهرم است، به شهر جهرم منتقل شدند.

وی بیان کرد: انتقال روستاییان توسط بخشداری انجام شد و برای جلوگیری از سرقت اموال روستانشینان نیز پیش‌بینی لازم انجام شده است.

فرماندار شهرستان جهرم خاطرنشان کرد: مردم روستای یرج در سالن سرپوشیده‌ی هلال احمر شهر جهرم اسکان داده شده‌اند و امکانات لازم نیز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha