دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 20623

محققان در این تحقیقات به 12 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 در طی 16 هفته شكلات تیره دادند و در همه این افراد میزان سطح كلسترول خون آن‌ها كاهش پیدا كرد.

 سلامت نیوز: تحقیقات نشان می‌دهد كه مصرف شكلات‌های تیره و تلخ به تنظیم سطح كلسترول كمك می‌كند.

به گزارش  فارس، محققان اعلام كردند كه مواد تشكیل دهنده شكلات تیره می‌تواند به بیماران دیابتی در كنترل و تنظیم سطح كلسترول آن‌ها كمك كند.

تحقیقات دیگر انجام شده در مورد شكلات های تیره نشان می‌دهد كه شكلات‌هایی كه از كاكائو جامد تشكیل شده‌اند، دارای پلی‌فنول‌ها هستند كه می توانند به كاهش بیماری‌های قبلی كمك زیادی كنند.

محققان دانشگاه "Hull " اعلام كردند كه افراد مبتلا به دیابت می‌توانند با مصرف شكلات‌های تیره می‌توانند سطح كلسترول را كاهش دهند.

كلسترول بالا یكی از مشكلات شایع و اصلی در بین بیماران دیابتی است و این مشكل بسیار جدی است زیرا منجر به ابتلا به بیماری‌های قلبی و حمله‌های قلبی می‌شود.

نتایج این تحقیقات در مجله «Diabetic Medicine» منتشر شده و نشان می‌دهد مواد شیمیایی درون شكلات به كاهش سطح كلسترول كمك می‌كند.

محققان در این تحقیقات به 12 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 در طی 16 هفته شكلات تیره دادند و در همه این افراد میزان سطح كلسترول خون آن‌ها كاهش پیدا كرد.

استو آتكین سرپرست این تحقیقات گفت: مصرف شكلات تیره و كاكائویی باعث كاهش كلسترول خون می‌شود و به نوعی دیگر می‌توانیم بگوییم كه مصرف شكلات تیره باعث كاهش حمله‌ و بیماری‌های قلبی می‌شود.

وی افزود: باید در رژیم غذایی افراد مبتلا به بیماری دیابت نوع 2 شكلات‌های كاكائویی افروده شود، تا راحت تر بتوانند به زندگی نرمال و عادی بازگردند.

اگر چه این تحقیقات نشان می‌دهد كه مصرف شكلات برای بهبود حال بیماران دیابتی مؤثر است، اما باید متخصصان دیابت به این پیشنهاد چراغ سبز نشان دهند و مجوز گنجاندن شكلات را در رژیم غذایی بیماران دیابتی بدهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha