سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 206263

یک متخصص پوست درباره تبلیغاتی که در مورد محصولات کلاژن ساز صورت می‌گیرد گفت: به اندازه‌ای که تبلیغ صورت می‌گیرد، درست نیست.

تبلیغات محصولات کلاژن ساز اغراق شده است

سلامت نیوز:یک متخصص پوست درباره تبلیغاتی که در مورد محصولات کلاژن ساز صورت می‌گیرد گفت: به اندازه‌ای که تبلیغ صورت می‌گیرد، درست نیست.


به گزارش سلامت نیوز، امیر هوشنگ احسانی، متخصص پوست در برنامه فراسو شبکه رادیویی سلامت با بیان این‌که ژنتیک و عوامل محیطی در ایجاد چین و چروک پوست موثر است، افزود: از عوامل محیطی موثر بر چین و چروک پوست می‌توان به مواردی مثل سیگار کشیدن، عادات نامناسب تغذیه‌ای، خواب ناکافی و استرس زیاد اشاره کرد. البته اثر ژنتیک قابل پیشگیری نیست، اما می‌توان از عوامل محیطی پیشگیری یا حداقل شدت و حدت آن را کم کرد. البته افزایش سن هم غیر قابل اجتناب است.


این متخصص پوست در ادامه به اشکال اصلی ایجاد چین و چروک پوست اشاره و بیان کرد: پوست از سه لایه اپیدرم (لایه بیرونی)، درم (زیر پوست) و هیپودرم یا چربی پوست تشکیل شده است. اشکال اصلی، مربوط به قسمت دوم است. بافت درم از پروتئین‌هایی که مهم‌ترین آن کلاژن و بعد پروتئین الاستین است، تشکیل شده؛ افزایش سن، ژنتیک و عوامل محیطی بر این لایه اثر می‌گذارد.


وی با بیان این‌که بافت کلاژن به استحکام پوست کمک می‌کند، تاکید کرد: بافت الاستین خاصیت انعطاف پذیری پوست را ایجاد می‌کند. با افزایش سن، سلول‌هایی که سازنده کلاژن و استین هستند، فعالیت‌شان کاهش می‌یابد و در نتیجه بافت کلاژن و الاستین هم کم می‌شود.
احسانی در پاسخ به این پرسش که آیا تبلیغاتی که در مورد کلاژن سازی صورت می‌گیرد واقعی است، گفت: به اندازه‌ای که تبلیغ صورت می‌گیرد، درست نیست؛ البته درصدی از آن درست است.


وی افزایش سن، استفاده از عضلات هنگام صحبت کردن و البته کم شدن بافت زیر پوست را از جمله مهم‌ترین پدیده‌هایی دانست که موجب ایجاد چروک می‌شود و اظهار کرد: همه ما چربی زیر پوست را داریم و این چربی، حالت صورت را ایجاد می‌کند. تغییر در این بافت با افزایش سن، به خاطر نیروی جاذبه زمین و عوامل محیطی اتفاق می‌افتد.


این متخصص پوست در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان از اکسید دوزنگ برای رفع چروک استفاده کرد، گفت: حدود ۴۰ تا ۵۰ سال پیش استفاده از آن مرسوم بود، ولی چون بسیار چرب و سفید کننده است، خیلی افراد به ویژه افرادی که پوست چرب دارند و همچنین آقایان آن را نمی‌پسندند. البته برای کسی که پوستش جوش نمی‌زند و برای افرادی که پوست خشک دارند، می‌تواند موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha