پرونده مرد شیاد که به بهانه فروش خودرو زیر قیمت بازار، از هزاران نفر در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کرده بود، با ماجرای گروگانگیری وارد مرحله‌ای تازه شد.

ماجرای گروگانگیری در پرونده کلاهبرداری ۵۰۰ میلیاردی

سلامت نیوز: پرونده مرد شیاد که به بهانه فروش خودرو زیر قیمت بازار، از هزاران نفر در استان‌های گلستان و سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کرده بود، با ماجرای گروگانگیری وارد مرحله‌ای تازه شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد جوانی كه بادیگارد این كلاهبردار حرفه‌ای بود از سوی افرادی ربوده شده و هنوز از سرنوشت وی خبری نیست.نهم تیرماه امسال خانواده جوانی 28ساله به نام مجید به اداره آگاهی تهران رفتند و خبر از ناپدید شدن پسرشان دادند. آنها گفتند كه مجید آخرین‌بار قصد داشته با دوستانش به ویلایی در لواسان برود اما از وقتی خانه را ترك كرده ناپدید شده و حتی دوستانش هم از او بی‌خبرند.

    اخاذی میلیاردی

درحالی‌كه تحقیقات در این پرونده از سوی كارآگاهان آغاز شده بود خانواده مجید بار دیگر نزد مأموران رفتند و این بار مدعی شدند كه پسرشان گروگان گرفته شده است. آنها گفتند: ساعاتی قبل مرد ناشناسی با ما تماس گرفت و مدعی شد مجید را ربوده‌اند و در قبال آزادی‌اش 2میلیاردتومان پول می‌خواهند. آدم‌ربایان برای اثبات ادعای خود صدای گروگانشان را كه درخواست كمك می‌كرد و می‌گفت ربایندگان قصد دارند او را به خارج از كشور منتقل كنند، پخش كرده بودند.

    بادیگارد آقای كلاهبردار

به‌دنبال این تماس، تحقیقات كارآگاهان وارد مرحله‌ای تازه شد تا اینكه آدم‌ربایان در تماس بعدی مدعی شدند كه مجید را به پاكستان منتقل كرده‌اند و اگر به خواسته‌شان نرسند، جانش را می‌گیرند.هنوز مشخص نبود كه آدم‌ربایان چه كسانی هستند و چطور مجید را شناسایی كرده‌اند. خانواده پسر جوان می‌گفتند كه پسرشان با هیچ‌كس خصومتی نداشته اما در تحقیقات بعدی مشخص شد كه مجید برای یكی از بستگانش كار می‌كرده و در حقیقت بادیگارد او بوده است.

    مرد شیاد

شخصی كه مجید برایش كار می‌كرد كسی نبود جز كلاهبردار 500میلیارد تومانی. همان مردی كه در استان سیستان و بلوچستان و گلستان از بیش از 3هزار نفر كلاهبرداری كرده و سرمایه‌ آنها را به جیب زده بود.شگرد این مرد اینگونه بود كه با راه‌اندازی شركتی مدعی شده بود كه با ارتباطاتی كه با كارخانه‌های خودروسازی دارد، خودروهای پراید و پژو را زیر‌قیمت بازار می‌فروشد. او می‌گفت كه هركس برای خرید خودرو ثبت‌نام كند،

پس از 2‌ماه می‌تواند خودرو را دست‌كم 2میلیون تومان زیر قیمت بازار بخرد یا اینكه سود سرمایه‌اش را دریافت كند. سودی كه مرد كلاهبردار پرداخت می‌كرد بیش از 70درصد در سال بود و همین باعث شده بود كه هزاران نفر وسوسه شده و به امید دریافت سودهای میلیونی، همه سرمایه‌شان را دودستی تقدیم این مرد كنند. او نیز پس از به جیب زدن بیش از 500میلیارد تومان به خارج از كشور فرار كرد و زندگی مخفیانه‌ای در پیش گرفت تا اینكه با شكایت شاكیان تحقیقات پلیس و نهادهای امنیتی برای دستگیری او آغاز شد و چند‌ماه پیش زمانی كه متهم مخفیانه به ایران بازگشته و در ویلایی در اطراف تهران مخفی شده بود، دستگیر شد.

    فرضیه تازه

كارآگاهان وقتی متوجه شدند مجید(جوان ربوده شده) از اقوام مرد كلاهبردار بوده و همه جا به‌عنوان بادیگارد همراه او بوده است حدس زدند كه آدم ربایان از شاكیان پرونده هستند كه برای رسیدن به پول خود، بادیگارد مرد كلاهبردار را گروگان گرفته‌اند. در چنین شرایطی مأموران راهی زندان شدند و به تحقیق از مرد كلاهبردار كه این روزها در بازداشت است پرداختند تا شاید سرنخی از گروگانگیران به‌دست آورند.

او در بازجویی‌ها اعتراف كرد كه پس از كلاهبرداری، 500میلیارد تومان پول را داخل 3چمدان گذاشته و در اختیار شخصی قرار داده تا تعدادی خودروی خارجی از كشورهای اطراف وارد ایران كند اما آن شخص سرش را كلاه گذاشته و با سرقت 3چمدان پول فراری شده است. او همچنین مدعی شد كه آدم‌ربایان از شاكیان پرونده او هستند كه برای رسیدن به پولشان دست به گروگانگیری زده‌اند اما وی هیچ پولی در اختیارش نیست تا به گروگانگیران پرداخت و بادیگاردش را آزاد كند.

براساس این گزارش حالا و پس از گذشت 7‌ماه هنوز ردی از جوان ربوده شده به‌دست نیامده و این در حالی است كه بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعای مرد كلاهبردار درباره چمدان‌های پر از پول احتمالا دروغ است. كارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پایتخت با انجام اقدامات اطلاعاتی و جست‌وجوهای خود رد آدم‌ربایان را در كشورهای پاكستان و كره‌جنوبی به‌دست آورده‌اند و همچنان جست‌و‌جو برای دستگیری آنها و آزاد‌كردن گروگان ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha