قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل که همراه با هیئتی برای برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کوبا به این کشور سفر کرده است، ضمن بیان جزییات این دیدار، از قول طرف کوبایی برای انجام تعهدات قبلی و پرداخت بدهی های خود خبر داد.

قول مساعد کوبا برای انجام تعهدات و پرداخت بدهی‌ها به ایران

سلامت نیوز:قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل که همراه با هیئتی برای برگزاری کمیسیون مشترک ایران و کوبا به این کشور سفر کرده است، ضمن بیان جزییات این دیدار، از قول طرف کوبایی برای انجام تعهدات قبلی و پرداخت بدهی های خود خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،محسن اسدی لاری  درباره جزییات دیدار هیئت های ایرانی و کوبایی در  کمیسیون مشترک این دو کشور، گفت: در مذاکره دکتر هاشمی و آقای کاپری ساز، معاون رییس جمهور و وزیر اقتصاد کوبا، مسئله پیشرفت موضوعات در کمیسیون مشترک ایران و کوبا مطرح شد و دو طرف نسبت به پیشرفت این مذاکرات ابراز رضایت کردند. البته وزیر بهداشت در زمینه مشکلاتی که در برخی موارد در دستگاهها وجود داشت از آقای کاپری ساز انتظار کمک داشتند که قول مساعدی در این خصوص داده شد.

وی افزود: همچنین آقای کاپری ساز نیز در زمینه مسائلی همچون همکاری های بیوتکنولوژی، تامین انرژی و سایر مواردی که مورد علاقه  طرف کوبایی است نکاتی از آقای هاشمی به عنوان رییس ایرانی کمیسیون مشترک درخواست کردند. ایشان نیز ابراز تمایل کردند که تمام خواسته هایی که مورد علاقه دو طرف است در جریان این  کمیسیون مشترک حل شود .

به گفته اسدی لاری، طرف کوبایی در این دیدار نسبت به پرداخت بدهی ها و انجام تعهدات، کاملا به طرف ایرانی تعهد داده و اعلام کرده است که کوبا متعهد به انجام تعهدات قبلی است.

قائم مقام وزیر در امور بین الملل تصریح کرد: طرف کوبایی درزمینه مکاتبه رییس جمهور کوبا به رییس جمهور ایران نیز اشاراتی داشت و قرار شد موضوعات در سطوح بالاتری پیگیری شود. از سویی دیگر، دو طرف  در زمینه وضعیت منطقه و مشکلاتی که با توجه به روی کار آمدن دولت جدید آمریکا مطرح است، بیان کردند که باید صبر کنیم تا دوران استقرار رییس جمهور جدید آمریکا طی شود. البته وزیر بهداشت با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه عدم تفاوت بین دولتهای آمریکا ابراز داشتند که این آمد و شدها چندان تفاوتی در سیاست های اصلی دولت آمریکا در قبال دولت های انقلابی و پیشرو ندارد.

اسدی لاری فضای این مذاکرات را بسیار دوستانه توصیف کرد و ادامه داد: این مذاکرات با توجه به اراده سیاسی  وتصمیمی که روسای دولتها اتخاذ کردند ادامه یافت و مقرر شد در جریان کمیسیون به تصمیمی مشترک در تمام بخش هایی که مورد علاقه دو طرف است برسیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha