دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 20630

تقلبی كه در تولید خمیر مرغ انجام می‌شد اینگونه بود كه واحدهایی از مرغ‌هایی كه چندان بر كیفیت آن نظارتی نمی‌شد، استفاده كرده و بعد از گوشت قرمز و گوشت مرغ به صورت تزئینی در داخل آن استفاده می‌كردند و همین قیمت محصول را پایین می‌آورد.

تقلب در تولید سوسیس و كالباس كاهش می‌یابد
سلامت نیوز: مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین گفت: با توجه به دستورالعمل جدید وزارت بهداشت مبنی بر ممنوعیت تولید خمیر مرغ در واحدهای فاقد پروانه تولید این نوع خمیر، تقلب در سوسیس و كالباس كاهش می‌یابد.

علیرضا حسن نائبی امروز در گفت‌وگو  فارس  اظهار داشت: یكی از عناصر اصلی تشكیل دهنده سوسیس و كالباس، خمیر مرغ است كه پروانه ساخت آن را وزارت بهداشت صادر می‌كند.
وی با اشاره به یكی از علل پایین بودن قیمت سوسیس و كالباس ادامه داد: تقلبی كه در تولید خمیر مرغ انجام می‌شد اینگونه بود كه واحدهایی از مرغ‌هایی كه چندان بر كیفیت آن نظارتی نمی‌شد، استفاده كرده و بعد از گوشت قرمز و گوشت مرغ به صورت تزئینی در داخل آن استفاده می‌كردند و همین قیمت محصول را پایین می‌آورد.
مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین اضافه كرد: پس از اینكه مسئولان مربوطه متوجه تقلب برخی تولیدكنندگان در این صنعت شدند، تولید خمیر مرغ را به طور كلی ممنوع كردند.
وی افزود: با توجه به دستورالعمل جدید، واحدهایی مجاز به تولید خمیر مرغ هستند كه پروانه لازم را گرفته و نظارت بر آنها باشد و همچنین در میزان مصرف این نوع خمیر نیز نظارت‌هایی می‌شود.
حسن نایبی عنوان داشت: با واحدهای تولیدی كه در ارتباط هستیم، معتقد هستند كه با این دستورالعمل جدید با قیمت‌های گذشته دیگر نمی‌توانند سوسیس و كالباس تولید كنند.
وی اعلام كرد: در استان قزوین به طور مطلق تولیدكننده خمیر مرغ نداریم و اگر واحدی بخواهد اینكار را انجام دهد باید پروانه تولید جدایی دریافت كند.
مدیركل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین در خصوص تایید كیفیت سوسیس و كالباس موجود در بازار توسط اداره كل استاندارد تصریح كرد: در مواردی نمونه‌هایی كه خریده‌ایم مربوط به استان دیگر بوده و با توجه به مشكل داشتن محصول، این امر منجر شد كه آن تولیدكننده دیگر نتواند در این استان حضور داشته باشد و البته نمونه‌هایی است كه با استاندارد موجود تایید شده‌اند.
وی یادآور شد: البته اخیرا در بحث استاندارد بند دیگری نیز اضافه شده به طوریكه از نظر بافت‌شناسی نیز محصول تولیدی برای آزمون ارسال می‌شود و برخی را كه برای بافت‌شناسی داده‌ایم، مردود شده‌اند، البته باید توجه داشت كه تنها یك آزمایشگاه بافت‌شناسی در كشور داریم كه هزینه آن نیز بالاست.
وی با اشاره به بازدید از واحدها بیان داشت: واحدهایی كه مشكل ندارند هر دو ماه یكبار به صورت اتفاقی و واحدهایی كه دچار مشكل می‌شوند ماهانه و یا حتی با فاصله كمتری بازرسی می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha