سركارگر ٣١ ساله‌ای كه نقشه ربودن ساختمان‌ساز معروفی در جنوب شهر تهران را كشیده بود به همراه همدستانش شناسایی و دستگیر شدند.

نقشه سركارگر جوان برای آدم‌ربایی ١٠میلیاردی

سلامت نیوز: سركارگر ٣١ ساله‌ای كه نقشه ربودن ساختمان‌ساز معروفی در جنوب شهر تهران را كشیده بود به همراه همدستانش شناسایی و دستگیر شدند.


به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد نوشت:  در ساعت ١٨:٣٠ روز ٢٨ دی ماه وقوع یك فقره آدم‌ربایی در مقابل یك پروژه ساختمانی در محدوده اتوبان شهید رجایی به كلانتری ١٧٢ حضرت عبدالعظیم اعلام شد. بعد از تشكیل پرونده مقدماتی با موضوع آدم‌ربایی به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. سرنشینان یك دستگاه خودرو سراتو سفیدرنگ، با تهدید سلاح سرد صاحب یك پروژه ساختمانی به نام ابوالقاسم ٦٣ ساله را ربودند و همراه با گروگان از محل فرار كردند.

اظهارات شاهدان آدم‌ربایی
شاهدانی كه این آدم‌ربایی را دیده بودند به كارآگاهان پایگاه نهم آگاهی اداره آگاهی شهر ری در اظهاراتی مشابه گفتند: حدود ساعت ٦ بعدازظهر ابوالقاسم به همراه یكی از كارمندان خود امید و مهندس ابراهیم از در خروجی پروژه بیرون رفت. آنها هر كدام به طرف خودروهای شخصی خودشان رفتند. ابوالقاسم وقتی قصد سوار شدن به خودروی شخصی خود را داشت ناگهان سه نفر او را به زور و با تهدید چاقو سوار یك دستگاه خودروی سراتو سفید رنگ كرده و به سرعت محل را ترك كردند. دو نفر از آنها حدودا ٣٥ ساله و درشت هیكل بودند و نفر سوم قدش متوسط بود. كمتر از ٢٤ ساعت از زمان آدم‌ربایی نگذشته بود كه كارآگاهان در تحقیقات‌شان دریافتند كه آدم‌ربایان ابوالقاسم را در ساعت یك بامداد در بیابان‌های اطراف اتوبان شهید كریمی رها كرده‌اند.

با چشم‌های بسته من را به جاده خاكی بردند
 مرد ساختمان‌ساز در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: «آدم‌ربایان پس از اینكه من را سوار ماشین‌شان كردند بلافاصله چشم‌هایم را بستند. حدودا یك ساعت داخل ماشین بودم كه احساس كردم ماشین وارد یك جاده فرعی و خاكی شد. زمانی كه من را از ماشین پیاده كردند زمین هنوز خاكی بود. من را داخل محلی ناشناس بردند، دست و پایم را بستند و پس از مدتی چشم‌هایم را باز كردند. حدودا پس از گذشت دو ساعت، دو نفر سراغم آمدند و شروع به صحبت كردند. آنها در صحبت‌های اولیه از من خواستند ١٠ میلیارد تومان به آنها بدهم تا آزادم كنند. من به آنها گفتم پولی ندارم. بعد از گذشت چندساعت آنها ١٠ میلیارد تومان را به ٥ میلیارد تومان كاهش دادند اما باز هم من به آنها گفتم كه این پول را ندارم. بعد آنها تمام مدارك و عابربانك‌هایی كه همراهم بود را برداشتند و من بعد از رهایی از دست آنها متوجه شدم كه مبلغ ١٢٠ میلیون تومان پول داخل حساب‌ها به وسیله آنها برداشت شده است. آدم‌ربایان تهدید كرده بودند كه اگر پیگیر شكایت خودم باشم آنها به من و اعضای خانواده‌ام آسیب می‌رسانند. در نهایت در تاریكی شب دوباره من را سوار ماشین كردند، چشم‌هایم را بستند و در بیابانی تاریك رها كردند.

آدم‌ربا‌ها مدل ماشین عروسی پسرم را می‌دانستند
ابوالقاسم درباره اینكه ربایندگان چه اطلاعاتی از او داشتند، گفت: «آدم‌رباها اطلاعات كامل و دقیقی درباره اعضای خانواده‌ام و اینكه محل زندگی و كارشان كجاست، داشتند. آنها حتی درباره مجلس عروسی بچه‌هایم اطلاعاتی داشتند و می‌دانستند پسرم در عروسی‌اش چه ماشینی سوار شده بود. آنها همچنین از حساب‌های بانكی من هم خبر داشتند.» با توجه به اظهارات ابوالقاسم، كارآگاهان تحقیقات خود را روی افراد مرتبط با او به ویژه همكارانش قرار دادند. كارآگاهان اطلاع پیدا كردند كه همزمان با وقوع آدم‌ربایی، سركارگرِ ابوالقاسم به نام موسی ٣١ ساله به‌طور ناگهانی محل كارش در پروژه ساختمانی كه همان محل وقوع آدم‌ربایی نیز بود را ترك كرده و فردای آن روز مجددا در محل كارش حاضر شده است. در ادامه كارآگاهان در تحقیقات خود دریافتند كه موسی از حدود چهار سال پیش ابتدا به عنوان كارگر ساختمانی ساده نزد ابوالقاسم كار می‌كرده و در این مدت توانسته اعتماد او و بچه‌هایش را به دست بیاورد. موسی بعد از مدت كوتاهی حتی به خانه ابوالقاسم رفت و آمد می‌كرده. ابوالقاسم آنقدر به موسی اعتماد پیدا كرده بود كه مسوولیت تمام امورات مالی پروژه‌های ساختمانی و اطلاعات حساب‌های بانكی خود را نیز در اختیار او گذاشته بود. كارآگاهان پایگاه نهم آگاهی شهرری در بررسی سوابق موسی اطلاع پیدا كردند كه او در سال ١٣٨١ نیز سابقه دستگیری در شهرستان میانه را داشته است. در ادامه، محل سكونت موسی در منطقه كیانشهر شناسایی و تحت مراقبت‌های پلیسی قرار گرفت.

موسی با دو نفر از همسایه‌هایش به نام‌های اكبر٣١ ساله و صادق ٣٦ ساله ارتباط نزدیكی داشته است. اكبر یك دستگاه خودرو سواری سراتو سفید رنگ دارد و صادق نیز دارای یك كارگاه در و پنجره‌سازی (مشابه محل نگهداری فرد ربوده شده) در شهرستان اسلامشهر است. با توجه به اطلاعات به دست آمده درباره نقش و مشاركت موسی، اكبر و صادق در ربودن مرد ساختمان‌ساز، كارآگاهان اطمینان پیدا كردند كه هر سه نفر آنها مشاركت مستقیم در آدم‌ربایی داشته‌اند. بلافاصله این سه نفر روز ٢٠ بهمن در محل سكونت‌شان در منطقه كیانشهر دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. با آغاز تحقیقات از این سه نفر، آنها در اظهارات اولیه منكر هرگونه مشاركت خود در آدم‌ربایی شدند اما در ادامه لب به اعتراف گشودند و به طراحی آدم‌ربایی و اجرای آن به همراه دو نفر از دوستان اكبر به نام‌های مرتضی (٣٣ ساله) و علیرضا (٣٤ ساله) اعتراف كردند. با شناسایی مرتضی و علیرضا به عنوان دو عضو دیگر گروه آدم‌ربایی، آنها نیز در منطقه رباط‌كریم شناسایی، دستگیر و به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند. مرتضی و علیرضا پس از دستگیری در اعترافات‌شان گفتند كه در ازای دریافت مبلغ ٤٥ میلیون تومان حاضر به مشاركت در آدم‌ربایی شدند.

تحقیقات ادامه دارد
سرهنگ كارآگاه حسین زارع، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهمان به ارتكاب آدم‌ربایی، قرار قانونی از سوی بازپرس صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تكمیلی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha