اختلالات افسردگی 42 درصد از زنان را ناتوان می‌كند، در حالی كه این رقم در مردان 3/29 درصد است. به علاوه خشونت علیه زنان، مشكلات بهداشت روانی و سایر مشكلات و بیماری‌های مزمن، سلامت زنان را بیشتر از مردان تهدید می‌كنند.

بهداشت زنان باید بهبود پیدا كند
سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت در نشست جدیدی تاكید كرد كه بهداشت زنان در سطح جهانی به ویژه‌ در منطقه غرب اقیانوس آرام باید بهبود یافته و كیفیت آن ارتقاء پیدا كند.

به گزارش  ایسنا، در این نشست كه در غرب اقیانوس آرام برگزار شد، سازمان جهانی بهداشت از كشورهای عضو به ویژه‌ در منطقه درخواست كرد كه تلاش‌های خود را برای بهبود بهداشت و سلامت زنان دو برابر كنند.

«شین یانگ سو ـ رییس منطقه‌ای این سازمان در شصت و یكمین نشست سازمان ملل متحد در مركز اجرایی فدرال مالزی خاطرنشان كرد: جوامع و نظام ‌های بهداشتی به اندازه كافی برای حفاظت و تامین بهداشت و سلامت و رفاه زنان تلاش نمی‌كنند.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، وی در همین رابطه تجدید تعهد سیاسی، تقویت رهبری دولتی و خط مشی‌ها، سیستم‌ها و خدمات موافق سلامت زنان را خواستار شد تا از این طریق بتوان بهداشت زنان را بهبود بخشید.

این مقام رسمی در بیانیه‌ای تصریح كرد كه زنان اغلب نسبت به مردها در شرایط بدتری از نظر سلامتی زندگی می‌كنند كه این امر حاصل تركیب عوامل بیولوژیكی و اجتماعی مثل مشكلات و خطرات ناشی از بارداری، زایمان و بچه‌داری است.

همچنین اختلالات افسردگی 42 درصد از زنان را ناتوان می‌كند، در حالی كه این رقم در مردان 3/29 درصد است. به علاوه خشونت علیه زنان، مشكلات بهداشت روانی و سایر مشكلات و بیماری‌های مزمن، سلامت زنان را بیشتر از مردان تهدید می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha