رئیس انجمن آسم وآلرژی ایران با بیان اینکه آسم درکلان شهرها شایع تراست، گفت:تعداد مبتلایان به این بیماری در تهران بیشتر از 20 شهر دارای آلودگی هوا در کشور است.

ابتلای30درصد ایرانی ها به نوعی آلرژی

سلامت نیوز: رئیس انجمن آسم وآلرژی ایران با بیان اینکه آسم درکلان شهرها شایع تراست، گفت:تعداد مبتلایان به این بیماری در تهران بیشتر از 20 شهر دارای آلودگی هوا در کشور است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکترمصطفی معین امروز چهارشنبه در سومین همایش بین المللی ایمونولوژی، آسم و آلرژی که در سالن همایش های بیمارستان امام (ره) برگزار شد، افزود:مشکلات تنفسی به دلیل وجود آلاینده ها در هوا از مهمترین دلیل افزایش این بیماری در کلان شهر تهران است.
وی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد ایرانی ها به یکی از آلرژی ها مبتلا هستند، ادامه داد:آسم، اگزمای پوستی، آلرژی های تنفسی، غذایی و گوارشی و دارویی از انواع آلرژی ها هستند.


آلرژی یا حساسیت، واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل گوناگون است.افرادی که مبتلا به حساسیت هستند، دستگاه ایمنی فوق هوشیار دارند که نسبت به مواد ظاهراً بی ضرر موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان می‌دهند.
وی ادامه داد:این بیماری هزینه بسیار زیادی را به جامعه، خانواده و بیمار تحمیل می کند و دست اندرکاران باید اقدامات جدی تری برای پیشگیری از آنها به عمل آورند.


معین با اشاره به اینکه درصد ابتلا به آلرژی ها در ایران و سایر نقاط دنیا تقریبا یکسان است، آلودگی هوا، ریزگردها، استفاده بی رویه از داروها، سبک زندگی و رژیم غذایی نامناسب در ابتلا به این عارضه نقش دارند.
رئیس انجمن آسم وآلرژی ایران اظهار کرد: آلرژی به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده است و به همین دلیل جمعیت زیادی از مردم دنیا به یکی از آلرژی ها مبتلا شدند.


وی به فعالیت های مرکز تحقیقات ایمونولوژی، آسم و آلرژی دانشگاه علوم پزشکی تهران اشاره کرد و گفت: پژوهش، آموزش و تربیت کادر تخصصی و ارائه خدمات فوق تخصصی از مهمترین اقدامات این مرکز است.


معین به انجام فعالیت های پژوهشی در سطح ملی و بین المللی در این مرکز اشاره کرد و گفت: تحقیقات بین المللی در این مرکز در چند سال اخیر گسترش یافته است و این اقدام با همکاری پژوهشگران برجسته جهانی و مراکز ایمونولوژی معتبر دنیا به اجرا درآمده است.
وی اجرای 2 پروژه در مورد آلودگی هوا را از جمله پژوهش های بین المللی در این مرکز اعلام کرد و گفت: این اقدامات نوید بخش ارائه خدمات بهتر و کنترل بیماری های آسم و آلرژی در کشور است.
معین، تعداد پروژه های در دست اجرای این مرکز را 32 مورد اعلام کرد و گفت: حدود 95 درصد مقالات پژوهشگران این مرکز در مجلات معتیر داخلی و بین المللی منتشر شده است.


وی با اشاره به اینکه این مرکز به راه اندازی کرسی یونسکو در آموزش و سلامت کرده است، افزود: سلامت روان، بیماری های قلب و عروق، سرطان، سوانح و حوادث، دیابت، آسم و آلرژی ، محیط زیست و اعتیاد از اولویت های این مجموعه است.


معین، ارتباط و آشنایی بیشتر دانشمندان داخلی و خارجی، بیان آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی، ارتقا سطح دانش و فعالیتهای پژوهشی کاربردی را از مهمترین اهداف برگزاری این مراسم اعلام کرد و گفت: پژوهشهای علمی به ارائه خدمت مطلوبتر و ارتقا بهبود سلامت مردم می انجامد.
وی پژوهشگران جوان، آموزش به بیماران و خانواده های آنان، ارائه کارگاه های آموزشی تخصصی و برگزاری نمایشگاه را از برنامه های این همایش برشمرد و گفت: 15 کارگاه آموزشی تخصصی در این همایش برگزار خواهد شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha