سه‌شنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 20635

شكستگی لگن دومین شكستگی‌ شایع در كشور است كه از نظر خطر جانی در رتبه اول شكستگی‌ها قرار دارد.

شكستگی لگن دومین شكستگی‌ شایع در كشور است
سلامت نیوز: دبیر اجرایی هجدهمین همایش انجمن جراحان ارتوپدی ایران گفت: شكستگی لگن دومین شكستگی‌ شایع در كشور است كه از نظر خطر جانی در رتبه اول شكستگی‌ها قرار دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، رضا شهریار كامرانی در هجدهمین همایش جراحان ارتوپدی كه امروز در سالن همایش‌های رایزن برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پوكی استخوان امروزه به عنوان قاتل خاموش شناخته می‌شود چرا كه هیچ علائمی ندارد.

وی افزود: به خاطر افزایش سن جمعیت عمومی، پوكی استخوان شیوع زیادی پیدا كرده است و شكستگی ناشی از ضربه یكی از عوارض آن به شمار می‌رود.

این متخصص جراحی ارتوپدی در بین شكستگی‌ها، شكستگی قسمت انتهایی ساعد را از بدترین نوع شكستگی‌ها دانست و تصریح كرد: شكستگی لگن جزء دومین شكستگی‌های شایع به شمار می‌رود كه از نظر خطرات جانی در رتبه اول قرار دارد. در این عارضه بیمار یكسال پس از جراحی فوت می‌كند البته پیشگیری از پوكی استخوان بهترین راه جلوگیری از این نوع شكستگی است.

كامرانی با اشاره به اینكه بعد از سرطان سینه، پوكی استخوان در زنان شایع‌ترین بیماری است، گفت: پوكی استخوان هیچ علامتی ندارد و برای پیشگیری از این عارضه مصرف مكمل‌های ویتامین D و كلسیم مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha