پس از 2 سالگی زانوی پرانتزی حالت ضربدری به خود گرفته كه تا حدود 4 سالگی كودك این وضعیت را داشته و به درمان خاصی نیاز نیست و كودك پس از 4 سالگی بهبود می‌یابد.

انحراف زانو در نوجوانان ورزشكار بیشتر دیده می‌شود
سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: ورزش در ابتلاء نوجوانان ورزشكار به انحراف زانو مؤثر است و بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش فارس  كامران بدیع زاده در هجدهمین همایش جراحان ارتوپدی كه امروز در سالن همایش‌های رایزین برگزار شد در جمع خبرنگاران، انحراف زانو را دارای انواع مختلف دانست و اظهار داشت: زانوی پرانتزی در كودكان پس از یك سالگی دیده می‌شود كه زانو‌های كودك شكل پرانتزی پیدا می‌كند.

وی افزود: پس از 2 سالگی زانوی پرانتزی حالت ضربدری به خود گرفته كه تا حدود 4 سالگی كودك این وضعیت را داشته و به درمان خاصی نیاز نیست و كودك پس از 4 سالگی بهبود می‌یابد.

این فوق تخصص زانو، پاتولوژیك را یكی دیگر از انواع زانو بیان كرد و اظهار داشت: این نوع بیماری بیشتر در نوجوانان پس از 11 سالگی شدت پیدا می‌كند؛ این دسته از افراد ضمن اینكه بد راه می‌روند، شصت پای خود را به طرف داخل می‌برند.

بدیع زاده در مورد نحوه درمان زانوی پاتولوژیك تصریح كرد: این عارضه خود به خود اصلاح می‌شود و در صورت عدم اصلاح در زانو و كشكك، درد به وجود خواهد آمد؛ این دسته از افراد به جراحی كه ممكن است 2 تا سه مرحله به طول انجامد، احتیاج پیدا می‌كنند.

وی اضافه كرد: در نوجوانان ورزشكار ابتلا به انحراف زانو مؤثر است و بیشتر دیده می‌شود ؛ به طور مثال در ورزش فوتبال حدود 14 سالگی موجب پرانتزی شدن زانو می‌شود؛ در این حالت به داخل زانو فشار وارد شده و فرد به سرعت دچار آرتروز خواهد شد كه باید درمان آن به سرعت شروع شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران مبنی بر اینكه قنداق كردن نوزادان در انحرافات زانو تأثیر‌گذار است یا خیر، گفت: استفاده از قنداق برای نوزادان بسیار كار غلطی است؛ قنداق برای نوزاد محدودیت حركتی به وجود می‌آورد و از طرفی موجب اختلال در رشد مفاصل ران‌ها خواهد شد تا جایی كه ممكن است منجر به خارج شدن سر استخوان ران از حفره لگن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha