کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد از روز گذشته تا کنون در نواحی مرکزی استان به 80 کیلومتر بر ساعت رسید.

سلامت نیوز: کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: حداکثر سرعت وزش باد از روز گذشته تا کنون در نواحی مرکزی استان به 80 کیلومتر بر ساعت رسید.

به گزارش سلامت نیوز، علی ملاشاهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بیشترین سرعت وزش باد در نواحی مرکزی استان در زاهدان با 80 کیلومتر بر ساعت و نصرت آباد با 60 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.
وی گفت: وزش باد شدید از سمت جنوب غرب تا روز شنبه در نواحی مرکزی (زاهدان، نصرت آباد و خاش) تداوم دارد و اوج وزش باد نیز در روز شنبه رخ خواهد داد.
وی افزود: با نفوذ توده هوای سرد، از اواخر وقت شنبه وزش باد سرد از سمت شمال را در منطقه سیستان(زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز) و بر روی کویر لوت تا بزمان و با شدت کمتر در نوار شرقی (میرجاوه، خاش و سراوان) پیش بینی می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به این شرایط، دمای هوا از شنبه شب تا روز دوشنبه در شمال استان 10 تا 15 درجه و در جنوب چهار تا هشت درجه کاهش می یابد.
**14 میلی متر بارندگی در توابع زاهدان گزارش شد
ملاشاهی گفت: بارندگی ملایم که از 2 روز گذشته در برخی نقاط سیستان و بلوچستان گزارش شده است برای امروز و فردا نیز در نواحی شمالی و مرکزی و روز شنبه در نواحی جنوب و جنوب غربی تداوم دارد.
وی افزود: در 2 روز گذشته بیشترین بارندگی با 14 و 12 میلی متر به ترتیب مربوط به کورین و حصاروئیه از توابع زاهدان و هشت میلی متر در ترشاب خاش بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha