پنجشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹
کد خبر: 206401

افزایش سلامت و ارتقای خدمات حوزه سلامت یکی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است که در این راستا اجرای طرح تحول سلامت موجب افزایش رضایتمندی مردم و آرامش آنان به هنگام مراجعه به مراکز بیمارستانی و درمانی شده است.

چتر آرامش طرح تحول سلامت بر دردهای مردم

سلامت نیوز: افزایش سلامت و ارتقای خدمات حوزه سلامت یکی از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است که در این راستا اجرای طرح تحول سلامت موجب افزایش رضایتمندی مردم و آرامش آنان به هنگام مراجعه به مراکز بیمارستانی و درمانی شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، طرح تحول نظام سلامت یکی از تصمیم های اساسی و مهم دولتمردان در بهبود خدمات سلامت محور است که با محوریت سه هدف اصلی محافظت از هزینه های کمرشکن نظام سلامت، عدالت در دسترسی به خدمات و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های دولتی از اردیبهشت ماه سال 1393 اجرایی شد.
در همین راستا اقدامات بسیار ارزنده ای در حوزه سلامت و ارتقا خدمات درمانی در آذربایجان شرقی انجام شده است که از جمله آنها می توان به ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ و نوسازی و بهسازی مراکز درمانی اشاره کرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: امروز مفهوم رضایتمندی بیماران در تمام دنیا در حوزه مراقبت های پزشکی اهمیت بسیار ویژه ای یافته است.
دکتر محمدحسین صومی افزود: بیماران و همراهان آن ها مشتریان اصلی و نهایی بیمارستان ها بوده و وظیفه اصلی ارئه دهندگان خدمت، برآوردن نیازهای محسوس این مشتریان است.
وی ادامه داد: از مهم ترین عوامل موثر بر رضایتمندی بیماران و همراهان علاوه بر ارائه مطلوب خدمات پزشکی، توجه جدی به اجزا فرعی خدمت می باشد که در این میان ارائه خدمات هتلینگ بیمارستانی مطلوب به گیرندگان خدمت نقش اساسی دارد.
صومی اضافه کرد: در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بیمار نباید رنجی به غیر از بمیاری داشته باشد هتلینگ بیمارستانی تلاش دارد در بیمارستان های دولتی که سهم عمده ای در ارائه خدمات بستری دارد با حفظ ان و کرامت و جایگاه انسانی خدمان درمانی مناسب را ارئه کند.
وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در رابطه با طرح تحول سلامت گفت: بیمارستان طالقانی تبریز بیمارستان برتر کشور در اجرای طرح هتلینگ انتخاب شد.
صومی اظهار کرد: مرکز آموزشی درمانی طالقانی تبریز که در محل مهمانسرای سابق راه آهن با ساختمانی غیراستاندارد به ارائه خدمت مشغول بود، با اجرای برنامه هتلینگ طرح تحول نظام سلامت و بابازسازی کامل آن، رتبه برتر اجرای طرح هتلینگ کشور را از آن خود کرد و مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفت.
وی افزود: بیمارستان طالقانی تبریز با اجرای این طرح امروز به یک نقطه امید مراجعان در منطقه جنوب غربی این کلانشهر تبدیل شده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این خصوص به ایرنا گفت: بدیهی است در عرصه سلامت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از اهمیت بالایی برخوردار است.
دکتر علی تقی زادیه افزود: از مهم ترین دغدغه های بیمارستان ها ارائه خدمات با بالاترین کیفیت و با رعایت استانداردهای جهانی است که در نهایت منجر به جلب رضایت مشتری می شود و ایمنی بیماران را فراهم می کند.
وی با اشاره به برنامه ارتقا کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی در طرح تحول نظام سلامت ، اظهار کرد: این برنامه با هدف یکپارچگی کمی و کیفی خدمات هتلینگ و استانداردسازی آنها بر اساس نیازها و انتظارات گیرندگان خدمت و افزایش رضایتمندی بیماران و همراهان اجرایی شده است.
تقی زادیه گفت: در همین راستا نیز در تمامی بیمارستان های آذربایجان شرقی ارتقا کیفیت خدمات هتلینگ بیمارستانی در حیطه های مختلف از جمله فضای فیزیکی، تجهیزات پزشکی،امکانات رفاهی، سرویس های بهداشتی و تغذیه مورد اجرا، ارزیابی و پایش قرار گرفت.
وی با اشاره به درصد پیشرفت اجرای هتلینگ در بخش های بستری از تیرماه سال 1393 تا نیمه نخست سال جاری، گفت: مرکز آموزشی درمانی طالقانی، مرکز بررسی و تحقیق بیماری های پوستی باباغی، بیمارستان خاتم الانبیا میانه و بیمارستان شهدای بناب 100 درصد پیشرفت داشته است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: اجرای این طرح در بیمارستان امام خمینی (ره) عجب شیر، مرکز آموزش و درمانی علوی و بیمارستان امام خمینی (ره) اسکو، بیمارستان باقرالعلوم اهر، بیمارستان امام خمینی (ره) بناب، مرکز آموزشی درمانی شهدا، بیمارستان امام حسین (ع) هشترود و مرکز آموزشی درمانی الزهرا نزدیک 100 درصد پیشرفت داشته است.
وی افزود: اجرای هتلینگ در 13 مرکز آموزشی درمانی و بیمارستانی دیگر استان نیز بالای 80درصد پیشرفت داشته اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این خصوص با بیان اینکه محور اصلی فعالیت دولت، خدمات رسانی به مردم در تمام بخش هاست، گفت: باید این خدمات طوری ارتقا یابد که رضایت مندی مردم را به دنبال داشته باشد.
سعید شبستری خیابانی افزود: سلامت مردم از جمله موضوعاتی است که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به آن شده است.
وی ادامه داد: با وجود مشکلات فراوان و عدیده ای که در کشور وجود دارد دولت برای تامین سلامت مردم تلاش می کند و از این رو به عنوان دولت سلامت محور از آن یاد می شود.
شبستری خیابانی اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید وضعیت درمان و بیمارستان ها بهبود یافت و هزینه های تحمیلی درمانی به مردم نیز کاهش یافته و موجب افزایش رضایتمندی عمومی شده است.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از 10 میلیون نفر که فاقد بیمه درمانی بودند، دفترچه بیمه دریافت کردند که از این تعداد حدود 620 هزار نفر نیز در آذربایجان شرقی دفترچه بیمه سلامت دریافت کرده اند.
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه عمر اکثر بیمارستان های ما بالاست و فرسوده شده اند، افزود: با اجرای طرح تحول سلامت نسبت به هتلینگ و نوسازی و بازسازی بیمارستان ها نیز توجه شد و امکانات و تجهیزات جدی نیز خریداری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha