به گفته محققان دلیل شایع بودن بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان و بهار این است که سطح ویتامین D در بدن افراد پایین می‌آید.

دلیل شایع بودن سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان و بهار

سلامت نیوز: به گفته محققان دلیل شایع بودن بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان و بهار این است که سطح ویتامین D در بدن افراد پایین می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، تحقیقات جدید نشان می‌دهد ویتامین D از بدن در مقابل عفونت‌های تنفسی محافظت می‌کند.

 تبر اساس گزارش ایندیپندنت، تحقیقات جدید نشان می‌دهد استفاده زیاد از ویتامین D می‌تواند از افراد در مقابل سرماخوردگی، آنفولانزا و دیگر بیماری‌های تنفسی محفاظت کند.

نتایج این تحقیق پس از آزمایش‌های بالینی در 14 کشور دنیا، از ارتباط نزدیک استفاده از ویتامین D و حفاظت در مقابل عفونت‌های  تنفسی نظیر آنفلوانزا حکایت دارد.

به نوشته این تحقیق که درمجله پزشکی «بی‌ام‌جی» منتشر شد، ویتامین D  با افزایش سطح آنتی‌بیوتیک‌هایی نظیر پپتیدها در ریه‌ از فرد در برابر عفونت‌های تنفسی، ازجمله برونشیت و ذات‌الریه و آسم، محافظت کنند.

طبق این گزارش، دلیل شایع بودن بیماری سرماخوردگی و آنفلوانزا در زمستان و بهار این است که سطح ویتامین D در بدن افراد پایین می‌آید.

یکی از این محققان می‌گوید:"نقش مکمل‌های ویتامین D و یا مواد غذایی غنی شده با این ویتامین در پیشگیری از عفونت ریه غیرقابل‌انکار است.

آب‌وهوای ابری و بارانی معمولا باعث می‌شود افراد از دریافت ویتامین D از طریق نور خورشید محروم‌ شوند.

بر اساس مطالعاتی که پیشتر انجام‌شده است، کمبود ویتامین D در بدن می‌تواند خطر شکستگی استخوان‌ها، بیماری قلبی، سرطان روده بزرگ، دیابت، افسردگی و آلزایمر و حتی مرگ را افزایش دهد.

بدن انسان به‌طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید ویتامین D تولید می‌کند ؛ این در حالی است که غذاهایی نظیر ماهی سالمون و تن و زرده تخم‌مرغ حاوی مقادیر بالایی از ویتامین D هستند.

این ویتامین را می‌توان به شیر یا سایر فرآورده‌ها نیز اضافه کرد و یا به‌صورت مکمل مصرف کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha