داروی حاوی ویتامین A كه «فینرتینید» نام دارد احتمال پیشرفت بیماری چشمی شایع دوران پیری موسوم به تحلیل ناحیه ماكولار چشم را تا 50 درصد كاهش می‌دهد.

سلامت نیوز: كارشناسان انگلیسی توصیه كردند كه مصرف یك قرص حاوی ویتامین A می‌تواند از نابینا شدن و ضعف بینایی در میلیونها نفر از مردم دنیا كه با افزایش سن تشدید می‌شود، جلوگیری كند.

به گزارش ایسنا این راه كار درمانی ساده توانست از بروز شایعترین عامل نابینایی در سالمندان در طول آزمایش‌های بالینی جلوگیری كند.

این متخصصان می‌گویند: داروی حاوی ویتامین A كه «فینرتینید» نام دارد احتمال پیشرفت بیماری چشمی شایع دوران پیری موسوم به تحلیل ناحیه ماكولار چشم را تا 50 درصد كاهش می‌دهد.

پزشكان شایع‌ترین نوع این بیماری را كه به «AMD خشك» معروف است مورد بررسی قرار دادند كه عامل بروز آن تحلیل و مرگ سلولها در منطقه ماكولا چشم است. این منطقه بخشی از شبكیه است كه برای دید مستقیم بكار گرفته می‌شود.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این بیماری با ایجاد لكه‌های سیاه در مركز بینایی بیماران، دید آنها را می‌دزدد و بنابراین انجام ساده‌تر كارهای روزانه مثل مطالعه، رانندگی و تماشای تلویزیون را غیرممكن می‌سازد.

آمارها حاكیست؛ میلیونها نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند و در حال حاضر هیچ درمان قطعی موثری برای این عارضه چشمی وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha