وزیر بهداشت گفت: از بین ۲۲ سند همکاری مشترک ایران و کوبا در حوزه‌های مختلف که از ۸ ماه پیش در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قرار گرفت، امروز ۱۲ سند همکاری و یک سند نهایی کمیسیون مشترک ایران و کوبا به امضا رسید.

امضای ۱۲ سند همکاری در سفر وزیر بهداشت به هاوانا

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: از بین ۲۲ سند همکاری مشترک ایران و کوبا در حوزه‌های مختلف که از ۸ ماه پیش در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور قرار گرفت، امروز ۱۲ سند همکاری و یک سند نهایی کمیسیون مشترک ایران و کوبا به امضا رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر سیدحسن هاشمی شامگاه چهارشنبه پس از امضای ۱۲ سند همکاری و یک سند نهایی کمیسیون مشترک ایران و کوبا در هاوانا، اظهار داشت: ۱۰ سند همکاری دیگر ظرف ماه‌های آینده امضا می‌شود و کمیسیون دائمی دو کشور نیز گزارش پیشرفت این اسناد همکاری را ارائه خواهند داد.

وزیر بهداشت گفت: اسناد همکاری امضا شده شامل لغو روادید گذرنامه‌های خدمت بین ایران و کوبا و همکاری در حوزه های بیوتکنولوژی، داروهای نوترکیب، حوزه کشاورزی، نیرو، تولید برق، استفاده از روش‌های نوین تولید انرژی، اکتشاف نفت و گاز در خلیج مکزیک، منابع و معادن و حوزه فرهنگی و همکاری‌های دانشگاه تهران برای توسعه آموزش زبان اسپانیولی و همچنین همکاری‌های صدا و سیما بود.

هاشمی با بیان این که قبل از اعمال تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران روابط دو کشور بسیار خوب بود، افزود: تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های بانکی باعث کاهش سطح روابط بین ایران و کوبا شده بود و تشکیل مجدد کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کوبا، شروعی برای افزایش همکاری‌های دو کشور به ویژه همکاری بخش خصوصی ایران و کوبا خواهد بود.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ایران علاقه‌مند است که از تجارب کوبا در برخی از رشته‌ها مانند بیوتکنولوژی استفاده کند و باید منتظر بمانیم که ظرف یک سال آینده و با گشایشی که بانک‌های دو کشور ایجاد کردند، شاهد افزایش قابل توجه ارقام تجاری بین ایران و کوبا باشیم.

هاشمی با اشاره به سابقه روابط ایران و کوبا در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: در طول بیش از سه دهه گذشته شاهد روابط استراتژیک و مستحکم و همچنین مواضع مشترک در عرصه‌های بین‌المللی به ویژه کشورهای غیر متعهد بین ایران و کوبا بوده‌ایم اما انتظار همکاری‌های بیشتری در حوزه‌های اقتصادی بین دو کشور را داریم.

وزیر بهداشت گفت: امیدواریم همانند حوزه سیاسی، در بخش اقتصادی نیز شاهد افزایش روابط و همکاری‌های دو کشور به ویژه از طریق بخش خصوصی ایران و کوبا باشیم. توافقات انجام شده در شرایطی که با توافقات هسته‌ای و رفع تحریم‌ها علیه ایران، فرصت مناسبی برای توسعه همکاری‌های مشترک پیش روی دو کشور قرار داده است.

وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در طول ۳۸ سال گذشته همواره در کنار مردم و انقلاب کوبا بوده و خواهد بود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha