در حال حاضر متوسط مصرف نمك در طول روز در بین مردم 8 تا 12 گرم است در حالی كه میزان نرمال آن 3 گرم است. همچنین علاوه بر آن معمولاً در سبد غذایی ما ایرانیان مواد شوری مانند خیار شور و غیره وجود دارد و تنقلات شور نیز در بین مردم مصرف بالایی دارد.

موسسه استاندارد موظف به درج هشدار درباره مصرف نمك روی محصولات خوراكی شد
سلامت نیوز: موسسه استاندارد موظف به درج جمله هشدارآمیز «مصرف زیاد نمك موجب بروز فشار خون می‌شود» روی محصولات خوراكی شد كه این طرح یك تا دو ماه آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا  دكتر فخرالسادات امامی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ایران با بیان این خبر گفت: اینكه معضل اصلی اجتماعی سلامت موضوع شهرنشینی، حاشیه‌نشینی، اعتیاد، خشونت‌ها، سلامت روانی و اجتماعی و معنوی است كه لازم است در سازماندهی‌ها و مدیریت‌ها اینها را لحاظ كنیم. به عنوان مثال در یك مجموعه سالم، ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا باید عمومیتی بین مردم درباره آن ایجاد شود كه در این زمینه باید سازمان تربیت بدنی، شهرداری، نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و سازمان‌های دیگر نقش داشته باشند.

دكتر امامی تصریح كرد: شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت با همكاری آموزش و پرورش برنامه‌ای با عنوان 10 دقیقه نرمش به صورت نمادین در روز در همه مدارس اجرا كرد كه این موضوع می‌تواند در عمومی كردن بحث ورزش تاثیرگذار باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ایران یادآور شد : در حال حاضر متوسط مصرف نمك در طول روز در بین مردم 8 تا 12 گرم است در حالی كه میزان نرمال آن 3 گرم است. همچنین علاوه بر آن معمولاً در سبد غذایی ما ایرانیان مواد شوری مانند خیار شور و غیره وجود دارد و تنقلات شور نیز در بین مردم مصرف بالایی دارد.

دكتر امامی افزود: هر ایرانی بدون این كه نمك را از نمكدان سر سفره استفاده كند، نیمی از نمك مورد نیاز بدن خود را از راه‌های دیگر تأمین می‌كند. لذا بهتر است نمكدان در سر سفره قرار داده نشود.

وی با بیان اینكه چرا نباید به عنوان مثال چیپس برشته تنوری غیر شور وارد بازار شود؛ تصریح كرد: باید برای میزان نمك استاندارد، غذایی وجود داشته باشد و بتوان میزان نمك هر محصول غذایی را سنجید كه بر همین اساس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، موسسه استاندارد را مجبور كرد تا علاوه بر درج میزان نمك موجود در یك محصول غذایی روی مواد خوراكی جمله «مصرف نمك زیاد موجب بروز فشار خون می‌شود» روی محصولات غذایی درج شود و وزیر بهداشت به شدت دنبال این موضوع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی ایران یادآور شد: همه سازمان‌های دولتی بر اساس ابلاغیه شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت موظف شدند 2 درصد از درآمد خود را صرف فعالیت‌های بدنی كاركنان خود كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha