نیاز مادران شیرده به پروتئین در 6 ماه اول پس از زایمان 65 گرم و در شش ماهه دوم 62 گرم در روز است.

زنان شیرده به روزانه 800 كیلو كالری انرژی نیاز دارند
سلامت نیوز: كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: تولید شیر به 800 كیلوكالری انرژی اضافی در روز نیاز دارد كه 500 كیلوكالری آن از راه دریافت غذا تأمین می‌شود.

پریسا ترابی در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: مادران شیرده علاوه بر انرژی مورد نیاز روزانه باید 500 كیلوكالری بیشتر مصرف كنند.

وی گفت: نیاز مادران شیرده به پروتئین در 6 ماه اول پس از زایمان 65 گرم و در شش ماهه دوم 62 گرم در روز است.

كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: انرژی مانند سایر مواد مغذی انرژی مورد نیاز مادر باید از طریق مصرف مواد غذایی تأمین شود، البته به طور طبیعی و در طی دوران بارداری مقادیری ذخیره چربی در بدن مادر جمع می‌شود كه بخشی از نیاز او را به انرژی تأمین می‌كند.

ترابی گفت: تولید شیر به 800 كیلوكالری انرژی اضافی در روز نیاز دارد كه 500 كیلوكالری آن از راه دریافت غذا تأمین می‌شود.

وی اضافه كرد: در 2 تا 3 ماه اول 300 كیلوكالری باقیمانده از متابولیسم ذخیره چربی دوران بارداری (2 تا 4 كیلوگرم) تأمین می‌شود. شیردهی صحیح مادر به مصرف درست این منابع چربی كمك می‌كند و علاوه بر كمك به تامین انرژی از بافت چربی به مادر در بازگشت به وزن قبل از بارداری كمك می‌كند.

كارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت افزود: به همین دلیل كاهش وزن و رسیدن به وزن مناسب یكی از ویژگی های شیرمادر است. در دوران شیردهی، كاهش وزن به میزان نیم تا 2 كیلوگرم در ماه برای زنان شیرده مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha